فعال‌سازی ظرفیت‌های بومی به وسیله کانون‌های مساجد منجر به تولید ثروت در جامعه می‌شود
فعال‌سازي ظرفيت‌هاي بومي به وسيله کانون‌هاي مساجد منجر به توليد ثروت در جامعه مي‌شود
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان؛

فعال‌سازی ظرفیت‌های بومی به وسیله کانون‌های مساجد منجر به تولید ثروت در جامعه می‌شود

بهرامشاهي، با اشاره به تاثير گسترش فعاليت‌هاي مسجدي در سطح جامعه گفت: رونق ظرفيت‌هاي بومي به وسيله کانون‌هاي مساجد، توليد ثروت در کشور را به همراه دارد.
شناسه خبر : 45313 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سخنانی در جمع روحانیون خراسان شمالی در 19 مهر سال 1391 فرمودند: «من سفارش میکنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج ...این کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید، مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌هاى فرهنگى، هنرى بروید و پذیراى جوان باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا». 

پس از این بیانات ارزشمند بود که بچه‌های مسجد بیش از همیشه در تکاپوی فعالیت‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی از مسیر کانون‌های مساجد افتادند و امروز پس از گذشت سالها از آن سخنان گهربار و در آستانه سی‌اُمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، شاهد پیشرفت و تعالی رویکردهای مسجدمحور در سطح جامعه از رهگذر اقدامات بچه‌های مسجد هستیم.


ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در راستای گرامیداشت این ایام، با تنی چند از اعضای کانون‌های مساجد از نقاط مختلف کشور و افتخارآفرینان در عرصه‌های مختلف به گفت وگو پرداخته است. در ادامه حاصل گپ و گفت با «روح‌الله بهرامشاهی» مدیر کانون «بینش اهل بیت» رفنسجان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را می خوانید:

روح‌الله بهرامشاهی در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه موفقیت‌های خود را مرهون حضور در مسجد و کانون‌های مساجد می‌داند، افزود: برنامه‌های مسجدمحور، ذیل فعالیت‌های مختلف به‌ویژه آن دسته از اقداماتی که محله‌محور هستند، منجر به نتایج درخشانی می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: بیش از ۴۰سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز شاهد تحقق یک نگاه تشکیلاتی در مساجد نیستیم؛ آنچه که تا امروز در عرصه فعالیت‌های مسجدی به ثمر نشسته است، حاصل یک نگاه تشکیلاتی است که بعضا وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسجد باید در تمامی فعالیت‌های اجتماعی در جامعه اسلامی به‌مثابه یک پایگاه باشد، افزود: ما با همین نگاه بود که از سال 1392 در مسجد جامع رفسنجان، اقدام به راه‌‌اندازی کانون فرهنگی هنری «بینش اهل‌بیت» کردیم و اولین نکته‌ای که به ذهن‌مان رسید این بود که باید در کنار کانون، مجموعه‌هایی را براساس تخصص بچه‌های مسجد ایجاد کنیم که هم به کانون و هم به جامعه خدمت کنند.

بهرام‌شاهی گفت: در این راستا دو مجموعه کارآفرینی در مسجد ایجاد کردیم و حتی در بحث مشاوره و روان‌شناسی خانواده مرکز رشد را فعال کردیم تا در این عرصه نیز به خانواده‌ها خدمت ارائه شود. 

 


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در ادامه به برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: برپایی این نشست‌ها منجر به ایجاد ظرفیت‌های خوبی شد و کمک کرد تا در ساختار فعالیت‌های مسجدی، بیش از پیش به جایگاه تشکیلات توجه شود.

این فعال مسجدی در پایان خواستار گسترش و افزایش ظرفیت کانون‌های تخصصی شد و افزود: این رویکرد منجر به فعال شدن پتانسیل‌های بومی هر استان بر محور مسجد و کانون می‌شود؛ برای مثال در استان کرمان که ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی خوبی وجود دارد، می‌توان از منظر فعالیت‌های مسجدی تولید ثروت کرده و در مسیر حل مشکلات جامعه قدم برداشت.