طرح ملی سه شنبه های تکریم فرصت مناسبی برای احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد است
طرح ملی سه شنبه های تکریم فرصت مناسبی برای احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد است

طرح ملی سه شنبه های تکریم فرصت مناسبی برای احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد است

حجت الاسلام کلات پور، گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم را فرصت مناسبی برای احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات است که با هدف تجلیل از خانواده شهدا، جوانان انقلابی و فعالان مسجدی برگزار می شود.
شناسه خبر : 1256059 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۴۰

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های تکریم ،گفت:«طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم» از جمله فعالیت‌های رواق همدلی کانون‌های مساجد است،که  تلاش می‌شود با معرفی  چهره‌های ماندگار، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اسلام ناب محمدی را بیش از پیش در جامعه رواج دهیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه ،افزود: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتازدر عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد. 

 

وی خاطر نشان کرد:سه شنبه های تکریم به عنوان یکی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور است که به منظور تکریم خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس،مدافعان حرم  برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بیش از هزار بار تحت هجوم حملات هوایی دشمن بعثی قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای این طرح با محوریت خانواده شهدا در سطح کانون های مساجد استان با جدیت در حال پیگیر و انجام است .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه ، اظهار کرد: طرح ملی سه‎ شنبه‌های تکریم در مسیر بزرگداشت نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و دیدار با خانواده معظم شهدا به ابتکار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/ 712