حضور نسل جوان در کانون‌های مساجد منجر به اقناع فکری و فرهنگی آنان می‌شود
حضور نسل جوان در کانون‌هاي مساجد منجر به اقناع فکري و فرهنگي آنان مي‌شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر؛

حضور نسل جوان در کانون‌های مساجد منجر به اقناع فکری و فرهنگی آنان می‌شود

ناصري، با اشاره به اهميت گسترش فعاليت‌هاي مسجدمحور گفت: حضور نسل جوان در کانون‌هاي مساجد اقناع فکري و فرهنگي آنان را به همراه دارد.
شناسه خبر : 45218 تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور 30 سال قبل با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ با اهدافی نظیر تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمانها و ارزشهای معنوی و فرهنگ اسلامی؛ زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی و ... تشکیل شد.

این مراکز مسجدی در طول سه دهه فعالیت درخشان خود، امروز به فراوانی بیش از 26 هزار باب کانون در سراسر کشور رسیده و زمینه‌ساز فعالیت‌های فرهنگی هنری متنوعی با تکیه بر مسجد هستند.


بر آن شدیم به مناسبت سی‌اُمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛ با تنی چند از مدیران و اعضای موفق کانون‌ها از نقاط مختلف کشور گپ و گفتی داشته باشیم؛ به این منظور در تماس تلفنی با «حامد ناصری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر که از سال 1387 تاکنون به عنوان مدیر کانون فرهنگی هنری «طلوع» مسجد سیدالشهدا (ع) نیز فعالیت دارد؛ دیدگاه او را در مورد فعالیت‌های مسجدی به ویژه در کانون فرهنگی هنری جویا شدیم که در ادامه می خوانید:

«حامد ناصری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه همه زندگی من اعم از بُعد فردی و اجتماعی مرهون حضور در مسجد و به صورت ویژه‌تر کانون فرهنگی هنری است، بیان کرد: الگوی من در زمینه تحصیلی و همچنین مسئولیتی که بر عهده دارم از مسجد گرته‌برداری شده و شکل گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر، در ادامه ضمن تاکید نسبت به حضور نوجوانان و جوانان در مسجد و استفاده از برنامه‌های مسجدی افزود: مسجد مهمترین پایگاه جهت کشف و پرورش صحیح استعدادهای نسل نو است؛ از آن گذشته حضور در مسجد رویکردی است که از زمان رسول خدا (ص) شکل گرفت.

وی تصریح کرد: متعاقب این رویکرد در طول تاریخ اسلام از جمله در تاریخ کشورمان و به طور خاص در سیر انقلاب اسلامی، مسجد نقش مهمی را ایفا کرد بنابراین مسجد مهمترین و بهترین سنگر تربیت نسل دینی و اسلامی است.

ناصری در بخش دیگری از مباحث خود ضمن دعوت از نوجوانان و جوانان برای حضور در مسجد و عضویت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی که در کانونها ارایه می شوند می توانند بهترین منبع برای رجوع نسل فعلی جهت اقناع فکری و اعتقادی قرار گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: به تازگی در سطح شهرستان کاشمر طرحی تحت عنوان «قرار همدلی» برنامه ریزی کرده ایم که طی آن هر هفته از دو کانون در سطح شهرستان بازدید کرده و نشستی را با هیئت امنا، ارکان کانون و تشکل های مختلف فرهنگی فعال در مسجد برگزار می کنیم.