جامعیت مسجد در تمام زمینه ها در صدر اسلام مشهود بود
جامعیت مسجد در تمام زمینه ها در صدر اسلام مشهود بود

جامعیت مسجد در تمام زمینه ها در صدر اسلام مشهود بود

قانعی گفت: جامعیت مسجد در تمام زمینه های سیاسی، نظامی، مذهبی و... در صدر اسلام مشهود بود و محور تمام این فعالیت ها، امامت در مسجد است و در زمان پیامبر (ص) شخصی در غیاب ایشان مسئول مسجد النبی بود و امامت مسجد را بر عهده داشت‌.
شناسه خبر : 1255733 تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، امروز شنبه (۱۳ اسفند) در مراسم گرامیداشت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و بزرگداشت نیمه شعبان گفت: امروز جشنی برای بزرگداشت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است که گرد هم آمده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: جامعیت مسجد در تمام زمینه های سیاسی، نظامی، مذهبی و... در صدر اسلام مشهود بود و محور تمام این فعالیت ها، امامت در مسجد است و در زمان پیامبر (ص) شخصی در غیاب ایشان مسئول مسجد النبی بود و امامت مسجد را بر عهده داشت‌.

وی اضافه کرد: مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مانند صدر اسلام جایگاه خود را بازیافتند و به پایگاه ارتباطی مردم تبدیل شدند.

قانعی تاکید کرد: مساجد به انسجام نیروهای مردمی پرداخته اند و ضرورت های زمان در مساحد صورت می گیرد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ مکانی مانند مساجد قابلیت و این مرکزیت را ندارد.

وی ادامه داد: مساجد پایگاه شاگردان و پیروان امام راحل شدند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند و معمار انقلاب (ره) با تاکید بر حفظ انقلاب فرموده اند که مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شوند و پس از پیروزی انقلاب بر حفظ و ارتقای مساجد تاکید داشتند و می فرمودند «پیروزی ما برای اداره مسجد است».

قانعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بعد از بیانیه گام دوم بر نقش حلقه های میانی و نقش جدی کانون های مساجد به عنوان یکی از خاستگاه های اصلی حلقه های میانی تاکید فرموده اند.

پایان پیام/ 130