برگزاری مراسم جشن روز جوان در کانون نورالمهدی(عج) مهدیشهر
برگزاري مراسم جشن روز جوان در کانون نورالمهدي(عج) مهديشهر

برگزاری مراسم جشن روز جوان در کانون نورالمهدی(عج) مهدیشهر

همزمان با سالروز ولادت حضرت علي اکبر(ع) جشن بزرگ روز جوان در مسجد حضرت ابالفضل(ع) توسط کانون فرهنگي هنري نورالمهدي(عج)مهديشهر برگزار شد.
شناسه خبر : 45204 تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان جشن باشکوه روز جوان در مسجد حضرت ابالفضل(ع) مهدیشهر توسط کانون فرهنگی هنری نورالمهدی(عج) برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان،فرماندار شهرستان،مسدولان دستگاه های اجرایی شهرستان و مردم ولایتمدار شهرستان برگزار شد برنامه های مختلفی شامل اجرای سرود،مولودی خوانی ،تجلیل از جوانان سرآمد شهرستان و ... اجرا شد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در این مراسم با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع)و گرامیداشت روز جوان،بیان کرد: حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین شخصیت به پیامبر اکرم (ص) بوده است که امام حسین (ع) در روز عاشورا ایشان را اینگونه معرفی کردند.

 

حجت الاسلام «عباس عبداللهی» افزود: جوانی بهار عمر زندگی هر انسانی است و بهار بهترین فصل برای رویش و پویش طبیعت است و بهار جوانی بهترین فرصت برای رشد و تعالی انسان است و پر قدرت ترین مقطع زمانی عمر انسان در اوج نشاط و پویایی دوران جوانی است.

 

وی گفت: مهمترین ارزش جوانی قدرت جسمانی و روحانی است که در دوران جوانی وجود دارد و خداوند متعال بر جوانی که هیچ فعالیتی ندارد و از دوران جوانی استفاده ای نمی کند غضب می کند و این غضب بدین علت است که دوران جوانی یک نعمت الهی است که این غضب موجب دور شدن رحمت الهی از انسان خواهد شد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: جوانی یک انرژی متراکم پر قدرت است که باید در راه درست مصرف شود و اگر این انرژی بدرستی تخلیه نشود دچار آسیب خواهدشد.

 

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: دشمن برای باطل گذرانده شدن دوران جوانی نسل جوان ایران اسلامی برنامه دارد و شبهه افکنی در بین جوانان در دستور کار است تا تفکر جوانان را نسبت به انقلاب اسلامی تغییر دهند.

 

وی گفت: جوان پیشران حرکت جامعه است و اگر تحلیل درست از  خود و جامعه نداشته باشد قطعا جامعه آسیب خواهد خورد و جوانان ما باید از موقعیت خود و جامعه آگاهی داشته باشند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: تامین ورزش و تربیت بدنی یکی از سفارشات مهم پیامبر اسلام بوده است که جوانان باید از این دوران برای تربیت بدنی خود تلاش و برنامه داشته باشند.

 

حجت الاسلام عبداللهی گفت: بر اساس روایتی از امیر مومنان(ع)  قلب جوان بهترین ظرفیت برای عبودیت الهی است و جوان محل توجه خداست.