همکاری و تعامل کانون‌های مساجد و آموزش و پرورش گسترش می‌یابد/حضور دانش‌آموز در مساجد به عنوان امتیاز تلقی شود
همکاري و تعامل کانون‌هاي مساجد و آموزش و پرورش گسترش مي‌يابد/حضور دانش‌آموز در مساجد به عنوان امتياز تلقي شود
وزیر آموزش و پرورش؛

همکاری و تعامل کانون‌های مساجد و آموزش و پرورش گسترش می‌یابد/حضور دانش‌آموز در مساجد به عنوان امتیاز تلقی شود

نوري، در دومين نشست مديران ستادي و استاني کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، ضمن اشاره به گسترش همکاري و تعامل ميان کانون‌هاي مساجد و آموزش و پرورش گفت: بايد برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي صورت پذيرد که حضور دانش‌آموز در مساجد به عنوان امتياز تلقي شود.
شناسه خبر : 45188 تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، دومین نشست مدیران ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، صبح پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ماه در محل سالن جلسات اردوگاه «شهید باهنر» تهران آغاز به کار کرد.
 

در بخش عصرگاهی از نخستین روز این نشست، «یوسف نوری» با بیان اینکه در طول تاریخ، همواره شهرها حول عبادتگاه‌ها ایجاد شدند، افزود: در ممالک اسلامی نیز چنین بود و برای مثال بازار شیراز حول محور مسجد وکیل شکل گرفته است.


وزیر آموزش و پرورش، در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه اساسا نیایش امری فطری است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) از این مساله بهره برد و مردم را به سمت اهداف اصیلِ اسلامِ ناب سوق و حرکت داد.

نوری، با اشاره به گسترش و تسری این مؤلفه‌های اسلامی در مقطع ابتدایی و حتی پیش‌دبستانی افزود: برترین مدارس دنیا بر اساس تحقیقات مدارس مکتبی هستند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی مساجد تبدیل به یک پایگاه مردمی شدند، گفت: در این برهه زمانی ارتباط دانش آموزان با اصل مسجد ضروری است، بنابراین باید در راستای احیای این تعامل حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، افزود: اگر بچه‌های انقلابی به دنبال ظهور و بروز تفکر انقلابی خود باشند، باید در سطح مدارس با محور معلم یا مربی؛ در مساجد با محور روحانی؛ در منازل با محور مادر و نهایتا در سطح محله با محور مردم این تفکر جاری شود؛ البته نقش کانون های مساجد در این بین بسیار موثر است چراکه انسان‌افزارِ این اهداف هستند.  

نوری در ادامه به نقش هنر و تاکید مقام مظعم رهبری(مدظله العالی) نسبت به این مؤلفه اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند: بلیغ‌ترین و رساترین شیوه‌ها و ابزارهای انتقال پیام، هنر است؛ با توجه به تاکید ایشان باید سواد فرهنگی را در عرصه‌های مختلف اعم از مطالعات، قرآن و به طور کلی کار فرهنگی فراهم کنیم تا زمینه برای استعدادیابی هر دانش‌آموز فراهم شود. 

وی افزود: بهترین بستر برای تحقق شاخصه های فرهنگی آموزش و پرورش است و در این بین کانون های مساجد می توانند نقش‌آفرین باشند به این معنا که ارتباط کانون‌ها با آموزش و پرورش در قالب برنامه‌های درسی تعریف شود.

نوری افزود: به بیان دیگر در مسجد نیز امتیازی به دانش آموز ارایه شود، تا دانش آموزان توانایی ها و استعدادهای خود را در مسجد بروز دهند و ذیل فعالیت های فرهنگی مسجد فعالیت کنند.
 

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این نشست با استقبال از امضای سند و تفاهم نامه همکاری با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: زمینه عضویت مدیران استانی این ستاد در کارگروه و شورای آموزش و پرورش استان ها فراهم می شود.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همکاری بین آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گسترش یافته و از این رهگذر شاهد تحقق تربیت نسل انقلابی باشیم.