بی‌توجهی به مسجد، بی‌توجهی به امنیت ملی کشور است
بی‌توجهی به مسجد، بی‌توجهی به امنیت ملی کشور است

بی‌توجهی به مسجد، بی‌توجهی به امنیت ملی کشور است

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید بتوان جذابیت لازم را برای جذب نوجوانان و جوانان با خلاقیت ایجاد کرد، گفت: بی توجهی به مسجد، بی توجهی به امنیت ملی است.
شناسه خبر : 1254591 تاریخ انتشار : ۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کریم لایقی اصل امروز (۶ اسفند ماه) در نشست با امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسجد امام رضا (ع) نجف آباد یاسوج با اشاره به اینکه مسجد پایگاه مهمی برای تربیت فرزندان انقلابی است، اظهار کرد: مدیریت امام جماعت در مسجد نیز تاثیر به سزایی در تربیت این نیروهای مخلص و کارآمد دارد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاصله گرفتن نسل نوجوان و جوان از مسجد، باعث افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

 

وی تربیت انسان توانمند و خلاق را مهمتر از پول، شغل و مقام دانست و افزود: بسیاری از افراد ثروتمند هستند که فرزندان آنها را به خانه سالمندان می برند و این موضوع نشان می‌دهد که شاید در زمینه اعتقاد دینی فرزندان کاری صورت نگرفته باشد.

 

لایقی اصل با بیان اینکه پرورش انسانی دینی، اسلامی، مومن و انقلابی کاری ارزشمند است، ادامه داد: اگر خانواده ها فرزندان خود را به مساجد بسپارند و این مکان ها برنامه های متنوع و تاثیرگذاری داشته باشند، می توان شاهد رشد و پیشرفت فرزندان و تقویت بنیه معنوی آنها باشیم.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد شبکه سازی را یک ضرورت در کانون های فرهنگی و هنری دانست و افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فرهنگ، دین، معنویت، اخلاق و آموزش فرزندان جامعه استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام جماعت باید خلاق باشد و برای مسجد چارت و ساختار تشکیل دهد، بر برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی، فاصله بین نسلی افزایش یافته و باید به نوجوانان و جوانان نقش واگذار کرد تا به خودباوری برسند.

 

لایقی اصل ضمن تاکید بر اینکه باید بتوان جذابیت لازم را برای جذب نوجوانان و جوانان با خلاقیت ایجاد کرد، گفت: بی توجهی به مسجد، بی توجهی به امنیت ملی است.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه مسیر اسلام و انقلاب اسلامی از مسجد می گذرد، ضرورت دارد برنامه ها مسجدمحور بوده تا شاهد موفقیت های ارزشمندی در جامعه باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسجد امام رضا (ع) مسکن مهر نجف آباد یاسوج نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پدر و مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، گفت: ضعف بنیه اعتقادی و دینی می تواند در جامعه امروزی آسیب های فراوانی را به بار بیاورد.

 

حجت الاسلام سید اکبر فروزنده برگزاری دوره های علمی، اعتقادی برای فرزندان در مسجد را تاثیرگذار دانست و افزود: امامان جماعت باید روش های خلاقانه برای جذب نوجوانان و جوانان را در دستور کار داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند، می طلبد برنامه ریزی منسجم برای فرزندان این مرز و بوم داشته باشیم.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسجد امام رضا (ع) مسکن مهر نیازسنجی، پاسخگویی به شبهات، توجه به معارف دینی و... را یک ضرورت دانست.

پایان پیام/ 82