کادر سازی و نیرو پروری برای آینده اسلام و انقلاب هدف کانون های مساجد است
کادر سازي و نيرو پروري براي آينده اسلام و انقلاب هدف کانون هاي مساجد است
مدیر ستاد کانون های فهما سمنان درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان:

کادر سازی و نیرو پروری برای آینده اسلام و انقلاب هدف کانون های مساجد است

حجت الاسلام موسوي با اشاره به فعاليت هاي مختلف فرهنگي و هنري در کانون هاي مساجد،گفت: کادر سازي و نيرو پروري براي آينده اسلام و انقلاب اسلامي يکي از اهداف مهم تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بوده است.
شناسه خبر : 45012 تاریخ انتشار : ۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۱:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام«سید علی موسوی» در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرارسیدن ایام سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند سال 1371،بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی پس از شکست در جنگ تحمیلی به جنگ نرم روی آوردند،افزود: تهاجم و شبیخون دشمن در حوزه فرهنگ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده بوده است و در سال  1371 با هدف مقابله با این تهاجم فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شدند تا در کنار سایر ارکان مسجد و نهاد های فرهنگی در این عرصه فعالیت داشته باشند.

 

وی گفت: وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت لبیک به سخنان امام خامنه ای طرح تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دادند و تصویب شد تا در مساجد کانون های فرهنگی هنری تاسیس شوند .

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه به اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود:جذب کودکان و نوجوانان،اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت مسجد و با هدف مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن و احیاء نقش واقعی مساجد از مهمترین اهداف تاسیس کانون های مساجد بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان کادر سازی و نیرو پروری برای اینده اسلام و انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف مهم تاسیس کانون های مساجد دانس و افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و  هنری در قالب رویداد ملی فهما با حضور بچه های مسجد و با محوریت جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد در این کانون ها برنامه ریزی شده است.  

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 270 کانون فرهنگی هنری  در مساجد استان سمنان فعالیت دارند،بیان کرد: در بسیاری از روستاهای دوردست استان کانون های مساجد فعال هستند و در بسیاری از کانون های استان کتابخانه های مخزن دار و باز ایجاد شده است تا مردم شهرهاو روستاها از این کتابخانه ها در دل مساجد بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به اینکه برخی مساجد در استان درخواست تاسیس کانون فرهنگی هنری را دارند،افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان آماده تاسیس کانون فرهنگی هنری در مساجد با توجه به درخواست امام جماعت و هیئت امنا مسجد می باشد و شرایط ثبت نام نیز در سایت بچه های مسجد برای علاقمندان فراهم شده است.