کانون‌های مساجد گیلان کانون برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه
کانون‌های مساجد گیلان کانون برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه

کانون‌های مساجد گیلان کانون برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه میزبان برگزاری جشن‌های شعبان هستند.
شناسه خبر : 1253911 تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

ماه شعبان که فرا می رسد رنگ و بوی شهر هم تغییر می کند؛ مساجد عطرآگین شده و نقل و شیرینی از تکایا و محافل جشن و سرور نذر قدوم با خیر و برکت حضرات معصومین (ع) می شودمساجد نیز رونق بخش محافل جشن و سرور اعیاد شعبانیه هستند؛ تلاش بچه های مسجد برای برگزاری برنامه های جشن از چند هفته پیش آغاز شده و با مزین کردن فضای مسجد به ریسه‌های لامپ، پارچه‌های رنگارنگ و بنرهای زیبا به استقبال جشن اعیاد شعبانیه رفته‌اند.

 

همزمان با فرارسیدن ماه پربرکت شعبان ویژه برنامه جشن میلاد سه نور ولایت و امامت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت زین العابدین (ع) به میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی  شهرستان‌های سراسر گیلان از غرب تا شرق، شمال تا جنوب برگزار می‌شود.

 

این مراسم‌های جشن و سرور همراه با برنامه‌های متنوع شاد فرهنگی همچون گروه نمایش، بازی‌های محلی، مسابقه و  سخنرانی و مولودی خوانی است.

 

 

*کانون‌های مساجد فومن میزبان برگزاری جشن میلاد سرداران کربلا

یوسف نیک‌انجام -رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن- با تبریک حلول ماه مبارک شعبان اظهار کرد: در ایام ماه شعبان قرار داریم، ماهی که سراسر خیر، برکت و رحمت است و در این ماه مبارک مناسبت‌ها و اعیاد مختلفی قرار دارد.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فومن در اعیاد شعبانیه و میلاد سرداران کربلا میزبان عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن گفت: جشن میلاد سرداران کربلا در کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فومن به مدت سه شب برگزار می‌شود.

 

نیک انجام تصریح کرد: سخنرانی، مولودی خوانی، اجرای سرود، اجرای برنامه طنز، برگزاری مسابقه، اهدای جوایز و... از جمله عناوین برنامه های این آیین ها در کانون‌های مساجد است.

 

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌های مختلفی که در این ماه قرار دارد هم در واقع فرصتی برای بهره‌گیری از سیره و روش زندگی اهل‌بیت (ع) و امامان برای پیاده کردن آن در زندگی است که همه ما نهایت بهره را از این ماه برده و با استفاده درست از این ایام بتوانیم از برکات ماه رمضان بهره‌مند شویم.

 

 

*کانون فرهنگی هنری سراج خراط محله میزبان عاشقان عصمت و طهارت در اعیاد شعبانیه

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی-مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله- با تبریک حلول ماه شعبان اظهار کرد: ماه شعبان فرصتی مناسب جهت تزکیه و تعالی و تقرب به حضرت دوست است که باید به خوبی از آن بهره گرفت.

 

وی افزود: اعیاد ماه شعبان به خاطر ولادت نورانی سرداران کربلا یعنی حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت زین العابدین، امام سجاد(ع) و ماه رسول خدا(ص) و ماه شادی آل الله(ع) بسیار مبارک و خجسته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سراج مسجد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله گفت: همزمان با میلاد سرداران کربلا، حضرت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، آیین جشن و سرور به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «سراج» خراط محله برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: این جشن ها با مولودی خوانی، سخنرانی، برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای مسابقه، چراغانی و آذین بندی، پخش شیرینی، شعرخوانی، برنامه های هنری و ... همراه است. 

 

 

*برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در کانون زینبیه(س) خشکرودبار

سودابه وحدانی-مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار- با تبریک حلول ماه شعبان و میلاد ائمه معصومین (ع)، گفت: در روایات و احادیث اهل بیت (ع) برای ماه شعبان فضیلت های متعددی نقل شده و این ماه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی افزود: از دلایل پرفضیلت بودن این ماه، تولد شخصیت های بزرگ و ارزشمند از ستارگان آسمان ولایت و امامت همچون امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت اباالفضل (ع) است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در کانون فرهنگی و هنری «زینبیه» نیز آیین های جشن و سرور از شب سوم ماه شعبان در این کانون برگزار می شود.

 

وحدانی تصریح کرد: ماه شعبان فرصتی برای خودسازی، اطاعت و بندگی، توبه و استغفار و نزدیک شدن به پروردگار متعال برای درک ماه مبارک رمضان است و برای این ماه با فضیلت اعمالی نظیر روزه، استغفار و صدقه دادن توصیه شده است تا بتوانیم به برکات این ماه دست یابیم.

 

گفتنی است؛ به یمن این ایام مبارک مساجد و هیئت های مذهبی در پی برگزاری آیین های مختلف جشن و سرور هستند.

پایان پیام/ 526