اجرای 3 اثر با نوای گروه سرود «مصباح‌الهدی» کانون امام جعفر صادق (ع) لارستان در جشنواره موسیقی فجر
اجراي 3 اثر با نواي گروه سرود «مصباح‌الهدي» کانون امام جعفر صادق (ع) لارستان در جشنواره موسيقي فجر

اجرای 3 اثر با نوای گروه سرود «مصباح‌الهدی» کانون امام جعفر صادق (ع) لارستان در جشنواره موسیقی فجر

گروه سرود «مصباح‌الهدي» کانون فرهنگي هنري امام جعفر صادق (ع) لارستان، با حضور در بخش سرود جشنواره موسيقي فجر، سه اثر اجرا کردند.
شناسه خبر : 44901 تاریخ انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر، جمعه 28 بهمن ماه آغاز به کار کرد و سالن‌های مختلف و همچنین چند فرهنگسرا میزبان اجرای گروه‌های مختلف موسیقی و سرود بودند از جمله فرهنگسرای «ارسباران» که طنین اجراهای گروه سرود کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق(ع)» لارستان، در آن ‌پیچید.

به همین بهانه با «میلاد یزدان‌پناه» سرپرست گروه سرود «مصباح‌الهدی» کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) لارستان از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب فارس، گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:


میلاد یزدان‌پناه، در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، بیان کرد: کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) با گروه سرود «مصباح‌الهدی» متشکل از 23 نفر از جوانان راهی بخش سرود جشنواره موسیقی فجر شد و سه اثر با عناوین «فرمانده دل‌ها»، «من انقلابی‌ام» و «پرچم عشق» را در دو بخش اجراکرد.

سرپرست گروه سرود مصباح الهدی، با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر یکی از مهمترین رویدادها در عرصه هنر موسیقی است، افزود: در واقع هر گروه به این مرحله برسد فارغ از اینکه موفق به کسب رتبه شود، جای مسرت و مباهات دارد، ضمن اینکه امسال برای اولین بار بود که بخش سرود به عنوان بخش جنبی به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد.

این فعال مسجدی ادامه داد: زمانی که مطلع شدیم بخش سرود به بخش جنبی جشنواره اضافه شده است، چندین اثر به دبیرخانه ارسال کردیم که در نهایت از میان 2 هزار اثر ارسالی، سه سرود گروه مصابح الهدی از کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) پذیرفته شد.


یزدان‌‌پناه با اشاره به اهمیت حضور بچه‌های مسجد در عرصه‌های مختف هنر به ویژه سرود گفت: این مساله سبب ایجاد انگیزه برای سایر هنرمندان مسجدی می‌شود؛ امیدوارم سال آینده بخش سرود تبدیل به یکی از بخش‌های رقابتی شود چراکه همین مساله منجر به حضور و تلاش هرچه بیشتر هنرمندان مسجدی در عرصه هایی نظیر آهنگسازی، تنظیم آهنگ و اجرای سرود خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرود با قلب مردم ما عجین است و مردم سرود را به عنوان هنری که سرچشمه اش از دل آحاد جامعه است، می شناسند، بنابراین تقویت این عرصه، فرهنگ و به ویژه عرصه موسیقی را بیش از پیش تقویت می کند.