خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است
خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است

خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است، گفت: اولین آسیب جدی پیامد های مشکلات اجتماعی به خانواده وارد می شود و اگر خانواده اصلاح شود، جامعه نیز به تبع آن اصلاح خواهد شد.
شناسه خبر : 1252913 تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز چهارشنبه (26 بهمن) در نشست خبری شرح مطالبات مردمی در حوزه های آسیب های اجتماعی، خانواده، عفاف و حجاب با بیان اینکه آسیب های اجتماعی گستره وسیعی را شامل می شود و در حوره های مختلف دستگاه های متعدد مشغول فعالیت هستند، گفت: جامعه ما و هر جامعه دیگر نیاز دارد در حوزه رفع آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشد و بهترین حالت این است که مردم آسیب های اجتماعی را شناسایی کرده و با کمک دستگاه های حاکمیتی به حداقل برسانند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین تشکیلات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اولین آسیب جدی پیامد های مشکلات اجتماعی به خانواده وارد می شود و اگر خانواده اصلاح شود، جامعه نیز به تبع آن اصلاح خواهد شد.

وی، مقوله عفاف وحجاب را یک موضوع اساسی و ریشه دار و از سنگر های مهم جامعه عنوان کرد و گفت: عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین (ع) به صورت مشهود آمده است و تبعات بی عفتی و بی حیایی متوجه جامعه می شود و یکی از آسیب های جدی آن شیوع بیماری های روانی و عدم امنیت در جامعه است.

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه حجاب جزء اصول مسلم شرعی و دینی ماست، اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول قانون اساسی مورد مطالبه مردمی است که در این راستا در قالب نامه و جمع آوری امضاء به صورت کاملا خودجوش و مردمی درخواست هایی وصول شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این امضا ها مربوط به اقشار مختلف مردم است و قشر خاصی را شامل نمی شود بلکه اقشار مختلف مردم در مساجد، نهاد های دینی، کسبه و صنوف مختلف، دانشگاهیان، حوزویان، بانوان و دیگر اقشار اقدام به جمع آوری امضا و بیان مطالبات حوزه عفاف و حجاب کرده اند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس همچنین تصریح کرد: مطالبه عمومی حق هر انسان منطقی و شریفی است که می خواهد زندگی سالمی داشته باشد و خانواده ها نیز این مطالبه را دارند، چرا که مهمترین آسیب به خانواده از بی عفتی شروع می شود و باعث انحطاط و فرپاشی بنیان خانواده خواهد شد.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: مردم مطالبه دارند و صدای مردم برای اجرای قانون عفاف و حجاب باید توسط رسانه ها به گوش مردم برسد هماهنگونه که این درخواست ها، نامه ها و امضا های جمع آوری شده طی مکاتبه ای به مسئولان قوه قضائیه و سایر دستگاه های ذیربط ارساد خواهد شد.

پایان پیام/ 130