لزوم مسجد محوری برای مقابله با آسیب های اجتماعی
لزوم مسجد محوری برای مقابله با آسیب های اجتماعی

لزوم مسجد محوری برای مقابله با آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین عملکرد فعالان فرهنگی حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) بالا سروینه باغ برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های فرهنگی دینی، گفت: نمازگزاران مساجد و حسینیه ها باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی و مصونیت نسل نو تلاش کنند.
شناسه خبر : 1252028 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(21بهمن) در نشست با نمازگزاران حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) بالا سروینه باغ ساری در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یوم الله ۲۲بهمن و ایام معنوی ماه رجب، با بیان اینکه شور و شعف برای انجام فعالیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شایسته تحسین است، اظهار کرد:‌باید تلاش شود حرمت و احترام معنوی و مذهبی و جایگاه اجتماعی این پایگاه دینی حفظ شود.

 

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز جماعت در مساجد و دیگر اماکن مذهبی نظیر حسینیه ها اشاره و بیان کرد: فعالیت پایگاه بسیج در مساجد و حسینیه ها ضرورت دارد به گونه ای که تمامی نمازگزاران خواهر و برادر باید عضو فعال بسیج باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نقش تربیتی فعالیت های جهادی و عام المنفعه برای تقویت عاطفه انسانی و انسان سازی برلزوم تشکیل اردوهای جهادی برای رفع مشکلات محلات تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه هر حسینیه و مسجدی باید مواظب محله خود باشد، گفت: مسجدی ها نباید اجازه گسترش آسیب های اجتماعی در محلات را دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین عملکرد فعالان فرهنگی حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) بالا سروینه باغ برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های فرهنگی دینی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی متعلق به تمام ملت ایران است باید راه های استمرار و بقای این نعمت الهی برای تمام اقشار جامعه به ویژه نسل نو تبیین شود.

 

وی بر لزوم بازخوانی وصیت نامه شهدا  و نقش رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت تاکید کرد و گفت: نسل نو باید با اندیشه های شهدا آشنا باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فداکاری ها و ایثار شهدا باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود، افزود: ولایت مداری و حضور به موقع در عرصه های مختلف نظام نظیر راهپیمایی ۲۲بهمن باید مورد توجه فعالان مساجد و حسینیه ها باشد. 

پایان پیام/ 286