دیدار عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور
ديدار عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور

دیدار عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور

حجت‌الاسلام و المسلمين «حسين جلالي» نماينده مردم رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي و عضو کميسيون فرهنگي مجلس، با حضور در ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با حجت‌الاسلام و المسلمين «کمال‌الدين خداداده» رئيس اين ستاد ديدار و گفت وگو کرد.
شناسه خبر : 44046 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین جلالی» نماینده مردم رفسنجان و اناردر مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛ روز شنبه 8 بهمن ماه با حضور در ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس این ستاد دیدار و گفت وگو کرد؛ در این دیدار صمیمانه حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی گرجی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان نیز حضور داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، ‌در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های کانون‌های مساجد کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه مباحث فرهنگی، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌ها کانون‌های مساجد شد و تصریح کرد: کانون‌های مساجد یک فرصت مغتنم برای تحقق عدالت فرهنگی در کشور هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه، مخاطبان کانون‌ها را عمدتا کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، افزود: فعالیت‌های اعضا در عرصه‌های مختلفی جریان دارد اما نکته قابل توجه این است که تمامی این فعالیت‌ها به صورت مستند در سامانه بچه‌های مسجد نیز ثبت شده و در اختیار مخاطب قرار می گیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین «حسین جلالی» ضمن تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: واقعیت آن است که اساسا مسجد در جامعه اسلامی همواره به عنوان محور و کانون اصلی اداره جامعه نقش‌آفرینی کرده و حضور تاثیرگذاری دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این مساله باید شرایطی را فراهم کرد تا حضور جوانان در مساجد افزایش یابد و معتقدم کانون‌های مساجد می‌توانند فرصت خوبی برای تحقق این هدف باشند.

وی با بیان اینکه در جریان اتفاقاتی که اخیرا در سطح کشور رخ داد، عمدتا شاهد حضور جوانانی بودیم که سابقه بزهکاری داشتند، افزود: بسیاری از این افراد فاقد هرگونه مهارتی در عرصه های مختلف شغلی بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وظیفه ما ساماندهی مقوله فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های مسجدی است؛ طبیعتا مهارت‌آفرینی و کارآفرینی از مهمترین قلمروهایی است که می تواند جوانان را به مساجد جذب کند که در این عرصه کانون‌های مساجد می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

وی در ادامه قول مساعدت و حمایت از فعالیت های کانون های مساجد کشور را از سوی مجلس شورای اسلامی داد.