انسان‌سازی مهمترین مولفه در احیای کارکرد مساجد است/ظرفیت‌های کارآفرینی در مساجد حمایت می‌شوند
انسان‌سازي مهمترين مولفه در احياي کارکرد مساجد است/ظرفيت‌هاي کارآفريني در مساجد حمايت مي‌شوند
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در بازدید از مسجد موسی بن جعفر (ع) تهران؛

انسان‌سازی مهمترین مولفه در احیای کارکرد مساجد است/ظرفیت‌های کارآفرینی در مساجد حمایت می‌شوند

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در جريان بازديد از مسجد موسي بن جعفر (ع) و کانون شهيد دستغيب، واقع در منطقه 17 تهران، با بيان اينکه انسان‌سازي مهمترين مولفه در احياي کارکرد مساجد است، گفت: ظرفيت‌‌هاي کارآفريني مساجد حمايت مي‌شوند.
شناسه خبر : 43959 تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (دوشنبه 3 بهمن ماه) با همراهی جمعی از مدیران ستادی، از کانون فرهنگی هنری «شهید دستغیب» مسجد موسی بن جعفر (ع) منطقه 17 تهران بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، پس از اقامه نماز جماعت طی سخنانی با بیان اینکه حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در فعالیت‌های مساجد نمود دارد، افزود: آنچه که بیش از هر مساله ای در  عرصه فعالیت‌های مسجدی اهمیت دارد، بحث انسان سازی است؛ به عبارت دیگر تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان در مساجد؛ ما را به کارکرد آموزشی مسجد نزدیک‎تر می کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه، ضمن تقدیر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام «احمد اسلامی» امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع)؛ از صفحه پایگاه اطلاع رسانی کانون شهید دستغیب بازدید کرد؛ این پایگاه به منظور اطلاع اهالی مسجد و اعضای کانون از فعالیت‌ها راه اندازی شده و به  انعکاس فعالیت های مسجد می پردازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در ادامه از کارگاه تولید پرچم مسجد موسی بن جعفر (ع) بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان فعالیت های این کارگاه قرار گرفت؛ کارگاهی که در صورت تقاضا از سوی اعضای کانون به صورت نیم‌بها اقدام به ارایه خدمات می کند.

 وی در این بازدید بر حمایت از اشتغال آفرینی در سطح مساجد تاکید کرد.

این گزارش می افزاید: فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید دستغیب مسجد موسی بن جعفر (ع) منطقه 17 تهران، متمرکز بر مسایل آموزشی است به طوری که در جریان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، تنی چند از اساتید به منظور جبران افت تحصیلی دانش آموزان اقدام به تدریس به آنها کردند.

 گفتنی است، مسجد موسی بن جعفر (ع) برای فراهم کردن فضای مناسب پژوهش و تحقیق؛ سالن مطالعه بزرگ به همراه کتابخانه و مجهز به سایت رایانه احداث کرده است.