مساجد شاخص تهران در چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی میزبان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‎‌شوند
مساجد شاخص تهران در چهل‌وچهارمين فجر انقلاب اسلامي ميزبان برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي مي‎‌شوند
رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد؛

مساجد شاخص تهران در چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی میزبان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‎‌شوند

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، با اشاره به اهميت انديشه‌ورزي و گفت‌وگو در مساجد؛ از برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي همزمان با چهل‌وچهارمين فجر انقلاب اسلامي در مساجد خبر داد.
شناسه خبر : 43937 تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه وظیفه امروز مردم ادای دین به انقلاب و شهیدان است، افزود: در این راستا هر فرد باید نسبت به جایگاه خود و نقشی که می تواند در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی ایفا کند وقوف داشته باشد.

رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین نهادها برای ادای دین به انقلاب و شهیدان، نهاد مقدس مسجد است، تصریح کرد: مسجد علاوه بر اینکه محل عبادت است، به عنوان محل بحث و تبادل نظر نیز شناخته می‌شود چنانکه در صدر اسلام نیز چنین بود، به عبارت دیگر مسجد مهمترین نقش را در تبیین و روشنگری اهداف انقلاب اسلامی ایفا می کند.


حجت الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه مساجد باید محور گفت وگو و اندیشه ورزی در جامعه باشند، افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد زیر نظر امام جماعت یکی از مسایلی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود چراکه جامعه ما از پشتوانه ابرتشکیلات توحیدی مسجد برخوردار است.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به وجهه مردمی مساجد و نقشی که این نهاد مقدس در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است، گفت: مهمترین اصل در رونق مساجد در ادوار مختلف، مردمی بودن آن است چنانکه در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شاهد تبلور حد اعلای ایفای این نقش بودیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین خداداده تصریح کرد: اینگونه نیست که مساجد دارای ساختار دولتی باشند و ما به آنها بخش‌نامه و برنامه ابلاغ کنیم، اجرای برنامه در مسجد، شئون و مختصات ویژه خود را دارد، آنچه که در این بین حایز اهمیت است تعامل میان ارکان مسجد است.


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در مسیر بیان اهداف نظام و دستاوردهای دولت می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای برپایی جلسات نقد و بررسی، به ویژه کرسی‌های آزاداندیشی، با محور جهاد تبیین بهره‌مند شد.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با هدف پاسخ به شبهات و سوالات نسل جوان، مکاتبات و هماهنگی‌هایی را با نهادها و دستگاه‌های مختلف، از جمله هیات دولت و دانشگاه‌ها برای دعوت از صاحب‌نظران و اندیشمندان انجام داده است که امیدواریم به بهانه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، در این ایام شاهد حضور مسئولان در سطوح مختلف مدیریتی در میزهای خدمت مساجد باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین خداداده در پایان ضمن اشاره به شعار مسجدمحوری در دولت سیزدهم گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد شاخص تهران، جلسات و کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود.