بچه های مسجد جامع زاغمرز از معتکفین نام نویسی می کنند
بچه های مسجد جامع زاغمرز از معتکفین نام نویسی می کنند

بچه های مسجد جامع زاغمرز از معتکفین نام نویسی می کنند

شهبازی از آغاز ثبت نام از برادران و خواهران برای شرکت در ایام عبادی اعتکاف ماه رجب در مسجد جامع زاغمرز بهشهر خبر داد و گفت: نشست های روشنگری و بصیرت افزایی نیز برای معتکفین تدبیر شده است.
شناسه خبر : 1248388 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

علی شهبازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: ماه رجب آغاز فصل دینی ماست و در ماه رجب، شعبان و رمضان برای یکسال معنوی و دینی آماده می شویم و اعتکاف راهی برای رسیدن به قرب الهی در ماه رجب است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز افزود: در حدیث آمده است وقتی ماه رجب فرا می رسید پیامبر گرامی اسلام مردم را جمع می کرد و سخنرانی می کرد و می فرمودند ماه رجب، سایه برکت خود را بر شما انداخته است و رحمت خدا در این ماه بر سر شما می بارد.

 

وی خاطر نشان کرد: استغفار و دعا کردن در ماه رجب بسیار سفارش شده است و در روایتی داریم که در روز قیامت یک منادی ندا می دهد که رجبیون کجا هستند و لذا باید در ماه رجب از فرصت ها استفاده کنیم که بگویند اینها اهل ماه رجب هستند و از رجبیون در قیامت باشیم.

 

شهبازی با بیان اینکه اعتکاف یکی از اعمال مهم در ماه رجب است، گفت: در طول سال های مختلف حضور تمام سنین و به ویژه جوانان را در این مراسم معنوی داشتیم و استقبال خوبی انجام شده است و امیدواریم امسال هم پربارتر از همیشه در این بخش وارد و با اعتکاف به جنگ  با تهاجم فرهنگی دشمن برویم و بدانیم عاقبت به خیری نسل جوان و نوجوان ما در این مراسم ها و برنامه های ارزشی و دینی است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز افزود: با هماهنگی های انجام شده مسجد صاحب الزمان (عج) زاغمرز برای اعتکاف برادران و مسجد جامع زاغمرز برای اعتکاف بانوان در نظر گرفته شده است تا از برکات این ماه و شب و روزهای اعتکاف بهره مند شویم.

 

شهبازی گفت: ثبت نام از برادران و خواهران برای اعتکاف ماه رجب آغاز شده و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز از معتکفان میزبانی می کند.

 

وی یادآور شد: در کنار برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و ادعیه های وارد شده و نماز ها، تلاش داریم تا در بخش بصیرت افزایی و روشنگری هم کرسی های روشنگری برپا کنیم و از برنامه های مختلف فرهنگی و نشست های مشاوره، احکام و بصیرت افزایی بهره‌مند شویم.

پایان پیام/ 175