رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان آغاز به کار کرد
رويداد فرهنگي هنري «مثل چراغ» به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد گيلان آغاز به کار کرد

رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان آغاز به کار کرد

رويداد فرهنگي هنري «مثل چراغ» دقايقي قبل به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان گيلان در شهر رشت آغاز به کار کرد.
شناسه خبر : 43803 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان، رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» از امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان گیلان آغاز به کار کرد.

این رویداد در سه بخش دوره های آموزشی، فراخوان جشنواره و کارگاه تولید محور با موضوعاتی نظیر آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلم برداری، طراحی گرافیک، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه، مجری‌گری و فن بیان، موشن گرافی، دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین، تولید محتوا با تلفن همراه و .... اجرا می‌شود.

همچنین در بخش آموزش تولید محتوا با تلفن همراه، هنرجویان با یادگیری سرفصل‌های عمومی و تخصصی کاربرد نرم افزارهای گرافیکی تلفن همراه را پشت سر می‌گذارند و به فرایند ساخت و تولید محتواهای رسانه‌ای می‌پردازند.

در بخش طراحی گرافیک هر فرد علاقه‌مند و به ویژه آن دسته از کسانی که فضای کاری آنها به گونه‌ای با گرافیک سر و کار دارد می توانند مخاطب این بخش باشند، در واقع یک برنامه نویس، یک مهندس معمار، یک طراح داخلی و یک خیاط می‌تواند مخاطب دوره گرافیک باشد و همان طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، حتی آموزش گرافیک برای بسیاری از این رشته‌ها می‌تواند الزامی نیز باشد.

در دوره تخصصی تدوین، پروسه تصویری از یک فیلم ساده در شبکه‌های اجتماعی تا تیزرهای تبلیغاتی، موزیک ویدیوها، فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، ارایه می شود که همه این موارد نیاز به رویکردی حرفه ای دارند؛ بنابراین هنرجویان با پشت سرگذاشتن این دوره تخصصی توانایی‌های خود را محک زده و به میزان چشم‌گیری  آن را ارتقا می‌دهند.

​این گزارش می افزاید: رویداد فرهنگی هنری مثل چراغ، علاوه بر بخش های مذکور، از عرصه های دیگر نیز برگزار شده و تلاش دارد از گذرگاه هنر، مبادرت به تربیت هنرجویان و متخصصان مختلف کند.


گفتنی است؛ آیین رونمایی از پوستر رویداد فرهنگی هنری مثل چراغ، امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۱۰ صبح در مسجد امام جعفر صادق(ع) خیابان فلسطین رشت با حضور مسولین استانی و معاونت فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور در حال برگزاری است.