از فضاسازی رسانه‌ای تا معرفی دستاوردهای کانون‌های مساجد در بیست‌ونهمین اجلاس نماز
از فضاسازي رسانه‌اي تا معرفي دستاوردهاي کانون‌هاي مساجد در بيست‌ونهمين اجلاس نماز
در هم‌اندیشی مربوط با اجلاس سراسری نماز تاکید شد؛

از فضاسازی رسانه‌ای تا معرفی دستاوردهای کانون‌های مساجد در بیست‌ونهمین اجلاس نماز

هم‌انديشي بهره‌گيري از ظرفيت‌ کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در بيست و نهمين اجلاس سراسري نماز برگزار و بر لزوم فضاسازي رسانه‌اي و معرفي فعاليت‌ها و دستاوردهاي کانون‌هاي مساجد در حوزه نماز تاکيد شد.
شناسه خبر : 43797 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) به نقل از گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، هم‌اندیشی بهره گیری از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» امروز (سه شنبه، ۲۷ دی‌ماه) در ساختمان شهید سلیمانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

گزارش تصویری این هم‌اندیشی را اینجا ببینید.

در این نشست، «مرتضی طاهریان»، با بیان اینکه آنچه که موجب شد ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد برای بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز ورود جدی داشته باشد، جدای از وظیفه ذاتی در حوزه نماز، موضوع مسجد است، اظهار کرد: عنوان اجلاس نماز وظیفه ما را در انعکاس و پوشش رسانه ای این اجلاس مضاعف می کند.

مشاور اجرایی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر لزوم بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در این اجلاس تاکید کرد، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در  اجلاس نماز در کمیته فرهنگی و خبرگزاری شبستان در کمیته اطلاع رسانی و رسانه فعالیت دارد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «کاظمی»، نماینده ستاد کانون های مساجد در کمیته فرهنگی اجلاس نماز بر لزوم فعالیت های رسانه ای پیرامون انعکاس برنامه های اجلاس نماز تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد در کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های نمادین همچون پویش پیرامون اجلاس نماز راه اندازی شود و خبرگزاری شبستان در انعکاس و فضاسازی رسانه ای پیرامون این اجلاس ورود داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال در اجلاس نماز به موضوع نوجوانان اهتمام ویژه ای داریم، به همین جهت لازم است که برنامه هایی با محوریت نوجوانان در برنامه های جانبی اجلاس مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ستاد کانون های مساجد در کمیته فرهنگی اجلاس نماز همچنین بر لزوم پوشش اخبار پیش اجلاس های نماز در استان ها تاکید کرد.

در ادامه این نشست، «حمیدرضا ناطقی»، مسئول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجرای کارهای فاخر بچه های کانون های مساجد همچون سرود و معرفی فعالیت ها و دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد و خدمات آنها در حاشیه این اجلاس یکی از برنامه های پیشنهادی است که می توان در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز دنبال کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «مجتبی میرزایی»، نماینده معاونت فرهنگی و هنری ستاد کانون های مساجد کشور در این نشست نیز با بیان اینکه امسال رویکرد اجلاس نماز در حوزه نوجوانان و جوانان است، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد و منتخبان استانی می توانند در این اجلاس حضور داشته و به اجرای برنامه مرتبط با نماز بپردازند، ضمن اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برای این اجلاس اقدام به تولید کارهای هنری ویژه فاخر با موضوع نماز کنند.

در ادامه این نشست، «جعفر ابوالقاسمی»، نماینده معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این نشست نیز از آمادگی این معاونت در ارائه آمار و اطلاعات فعالیت های مرتبط با نماز در سطح کانون های فرهنگی هنری خبر داد.

بنا بر این گزارش، بهره گیری از ظرفیت خبرگزاری شبستان در پوشش برنامه های اجلاس نماز، انعکاس برنامه های پیرامون نماز در سرویس چند رسانه ای این خبرگزاری از دیگر موارد مطرح شده در این  نشست بود.

یادآور می شود، بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز شش بهمن ماه به میزبانی وزارت کشور برگزار می شود.