شکل‌گیری کارویژه بانوان مسجدی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
شکل‌گيري کارويژه بانوان مسجدي از برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

شکل‌گیری کارویژه بانوان مسجدی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده در نشست هم‌انديشي بانوان فرهيخته و فعال کانون‌هاي مساجد با بيان اينکه مديريت بيش از دو هزار و 800 باب کانون در کشور برعهده بانوان است، افزود: يکي از محورهاي مهم ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تعريف کارويژه زن و خانواده در مسجد است که اميدوارم با رويکرد شبکه اي و تشکيلاتي اين موضوع محقق شود.
شناسه خبر : 43660 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۱۶
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست هم‌اندیشی بانوان فرهیخته و فعال کانون‌های مساجد صبح امروز چهارشنبه 21 دی ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی این ستاد برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، در این هم اندیشی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به اینکه اساسا کلمه «زن» بار معنایی والایی در فرهنگ اسلامی دارد، گفت: خدا را شاکریم که دراین برهه از زمان قرار گرفته ایم، دوره ای که جایگاه بانوان در جامعه اسلامی رفیع و متعالی است.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: به یُمن نظام و فرهنگ اسلامی‌، با شنیدن کلمه «زن» شخصیت‌هایی مانند حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) و مفاهیمی چون مادری، طهارت، پاکی نفس و عفت و حیا به اذهان متبادر می شوند، که هرکدام از این تعابیر بار معنایی عظیمی دارند.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت بیش از دو هزار و 800 باب کانون در کشور برعهده بانوان است، افزود: یکی از محورهای مهم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تعریف کارویژه زن و خانواده در مسجد است که امیدوارم با رویکرد شبکه ای و تشکیلاتی این موضوع محقق شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه هرکدام از کانون‌های فرهنگی هنری باید با نگاه به منطقه جغرافیایی، اقلیم، مسجد و ظرفیت‌های کانون شکل می گیرد تا در آینده منجر به شکل گیری هسته سخت شود، این فرآیند در کار تشکیلاتی یک اولویت به شمار می آید.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه به تقویت فعالیت بانوان در کانون‌ها اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم شبکه مهم و اثرگذار در حوزه زنان را شکل دهیم بسیاری از معضلات در آینده مرتفع خواهند شد؛ اساسا این جلسات به این منظور تشکیل می شود که علاوه بر شناخت توانایی ها و ظرفیت‌های یکدیگر، شبکه ای از افراد متخصص در کانون ها تشکیل شود.
 
وی با اشاره به عضویت دو میلیون و 580 هزار نفر در سامانه بچه‌های مساجد آن را سرمایه غنی مکتب و ولایت برشمرد و افزود: ما امروز انتخاب کردیم که در مسجد فعالیت کنیم لذا حضور در این عرصه اقتضائاتی دارد؛ بنابراین با در نظر گرفتن این رویکرد، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تلاش می کند تا در راستای تربیت مدیر توانمند انقلابی گام بردارد.
 
این گزارش می افزاید: در ابتدای این هم اندیشی «فاطمه گنجی آزاد»، طی سخنانی با بیان اینکه بزرگترین الگوی جهاد تبیین حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: آن حضرت اسوه زن و خانواده در طول تاریخ است و باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که بتوانیم سبک زندگی ایشان را به جامعه معرفی کنیم.
 
مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در ضمن تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های مساجد سراسر کشور و حضور فعالانه بانوان در این عرصه گفت: کانون‌های مساجد می‌توانند پرچم‌دار گفتمان فرهنگی هنری در جامعه باشند؛ امروز در سطح کشور، مدیریت بیش از دو هزار کانون فرهنگی هنری بر عهده بانوان است که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود؛ شاهد افزایش این آمار باشیم.
 
گفتنی است در پایان از بانوان فعال در حوزه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران تقدیر عمل آمد.
لازم به ذکر است در این هم اندیشی یک هزار و 500 نفر از بانوان فعال و فرهیخته در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت مجازی حضور داشتند.