دوره‌‌های آموزشی برای بچه‌های مسجد در محلات کم‌برخوردار برگزار می‌شود/رویکرد ما مسجدمحوری در فعالیت‌های فرهنگی محلات است
دوره‌‌هاي آموزشي براي بچه‌هاي مسجد در محلات کم‌برخوردار برگزار مي‌شود/رويکرد ما مسجدمحوري در فعاليت‌هاي فرهنگي محلات است
در نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک مطرح شد؛

دوره‌‌های آموزشی برای بچه‌های مسجد در محلات کم‌برخوردار برگزار می‌شود/رویکرد ما مسجدمحوری در فعالیت‌های فرهنگی محلات است

در نشست امضاي تفاهم‌نامه مشترک ميان ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور و ستاد طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار کشور ، ضمن تاکيد نسبت به رويکرد مسجدمحوري در فعاليت‌هاي فرهنگي محلات؛ نسبت به برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي بچه‌هاي مسجد در اين محلات تاکيد شد.
شناسه خبر : 43524 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با ستاد طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار کشور، عصر سه شنبه 13 دی ماه همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در ساختمان شهید بهشتی ستاد کانون‌های مساجد کشور برگزار شد.
 
در این آیین «علی آقامحمدی»، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ضمن امضای این تفاهم‌نامه نسبت به همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: امیدوارم در ادامه راه این شهیدان گام برداریم و این تفاهم‌نامه مقدمه خوبی در عرصه مجاهدت فرهنگی و ادای دین به این شهیدان باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: گستره فعالیت‌های کانون‌های مساجد جذابیت بسیاری در عرصه فرهنگ و هنر برای جوانان دارد؛ با در نظر گرفتن این مساله، اگر مسئولیت فرهنگی محله با محوریت مسجد و اعضای کانونها رونق تازه‌ای بگیرد شاهد برکات فراوانی خواهیم بود.

وی گفت: تلاش ما این است که به ویژه در مناسبت‌های خاص؛ محوریت مسجد را در فعالیت های فرهنگی متبلور کنیم. 

                                                                                           
در ادامه «علی آقامحمدی» با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای بچه‌های مسجد گفت: ارتقای سطح توانمندی و بصیرتی عوامل اجرایی و آموزشی مدیران کانون‌ها در نواحی و شهرستان‌های مرتبط با محلات کم برخوردار از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار تصریح کرد: تلاش برای بهبود کیفیت ارائه خدمات فرهنگی، هنری، دینی به محلات با محوریت مساجد؛ راه اندازی پویش‌های موثر مردمی از دیگر مواردی است که با امضای این تفاهم نامه محقق خواهد شد.

همچنین در ادامه «مهدی مقدم» با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های مساجد در راستای تحقق یک هدف است، افزود: این چشم انداز و هدف، وجود مسجد و مرکزیت مسجد برای اقدامات فرهنگی در سطح جامعه است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه افق بلندی در عرصه همکاری‌های دوجانبه میان هر دومجموعه تعریف شود تا ذیل آن مسجد ملجأ و محل امید بخشی و تعامل و تعادل در سطح فعالیت‌ها شود.