اهالی فهما در استان خراسان شمالی به دیدار مادران شهدا رفتند
اهالي فهما در استان خراسان شمالي به ديدار مادران شهدا رفتند
به رسم تکریم و به یاد شهدا؛

اهالی فهما در استان خراسان شمالی به دیدار مادران شهدا رفتند

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي به مناسبت وفات حضرت ام البنين سلام الله عليه و روز تکريم مادران و همسران شهدا و همچنين ايام شهادت شهيد سردار سليماني، با خانواده شهدا ديدار کردند.
شناسه خبر : 43489 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۲:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، مراسم تکریم و دیدار با مادران شهید در نقاط مختلف استان خراسان شمالی به همت فعالان کانون ها یمساجد استان به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با تنی چند از کارکنان این ستاد به منزل  مادر شهید «سید میرزا نادری» از شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس رفت و مقام شامخ این مادر ارزشمند را ارج نهاد و پای خاطرات شیرین و غریب آن مادر شهید نشست.

«سید مهدی نبوی» مدیر کانون فرهنگی هنری صبا روستای محمد آباد شهرستان مانه و سملقان، در ادامه خبر داد: فعالان و اهالی مسجد با همراهی حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه  به مناسبت روز تکریم مادران شهدا به منزل شهید فریدون شم آبادی، از شهدای دانش آموز این روستا رفتند و مقام شامخ آن شهید بزرگوار را ارج نهادند و مادر بزرگوار شهید را تکریم کردند.

«علی اکبر عباس زاده» مدیر کانون فرهنگی هنری مهدی موعود عجل الله تعالی فرج الشریف جاجرم نیز از دیدار با دو خانواده شهید و قدردانی از مادران آن دو شهید گلگون کفن خبر داد  و گفت: به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و نیز با هدف تکریم مادران و انس بیشتر جوانان و نوجوانان با شهیدان،  ابتدا  در منزل شهید عباس قدیمی حضور پیدا کردیم و از صبر آن مادر شهید قدردانی شد.

وی اضافه کرد: پس از آن نیز نوجوانان و جوانان مسجدی به دیدار مادر شهید محمد خواجه از شهدای والامقام سالهای دفاع مقدس رفتند و به توصیه های مادرانه اش گوش دل سپردند.

«حمیده باقری»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر علیه السلام روستای ینگه قلعه بجنورد نیز در ادامه از دیدار و حضور در منزل شهید محمدعلی براتی  خبر داد و گفت: شهید براتی متولد 19 فروردین 1348 است که در تاریخ 31 فروردین 1366 در عملیات نصر 4 جبهه غرب به درجه رفیع شهادت رسید.

 

«زهرا انصاری» مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی علیه السلام روستای گسک اسفراین از تکریم 10 مادر و همسر شهید و ایثارگر این شهرستان خبر داد و گفت: با دعوت از خانواده شهدا طی مراسمی با حضور امام جمعه اسفراین از آن بانوان ارزشمند تقدیر شد.

وی همچنین اضافه کرد: همچنین  تنی چند از بانوان فعال مسجدی، با همراهی کودکان دانش آموز به دیدار همسر شهید حسینی، از شهدای جهادگر اسفراین رفتند و بر همدلی و ایثارگری هایش بوسه زدند.

دیدار با مادر شهید فیروز نقوی و همراه با  سفره نذری صلوات ویژه سالگرد شهادت سرار دلها، در روستای قلعه خان و به همت کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم علیهم السلام این روستا را نیز می توان نام برد.

پایان