بچه های مسجد برای عمران معنوی و فرهنگی این پایگاه دینی تلاش کنند
بچه های مسجد برای عمران معنوی و فرهنگی این پایگاه دینی تلاش کنند

بچه های مسجد برای عمران معنوی و فرهنگی این پایگاه دینی تلاش کنند

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت انسجام و هم گرایی فعالان فرهنگی مسجد در راستای عمران معنوی و فرهنگی مسجد، گفت: امام جماعت و هیات امنا مسجد باید پویا و مستعد و خلاق باشد تا شاهد حضور حداکثر اقشار مختلف جامعه در این پایگاه دینی باشیم.
شناسه خبر : 1245034 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۱۶دی) در نشست با نمازگزاران، امام جماعت، اعضای کانون فرهنگی هنری دارالسلام و هیات امنای مسجد دارالسلام (شکوهی) ساری ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) از این بانوی بزرگ بعنوان الگوی صبر و مقاومت یاد و اظهار کرد: این روز بعنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده که می طلبد از این اسوه های صبر به درستی تجلیل بعمل آید.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به اجرای طرح محله مسجد محور اشاره کرد و گفت: این طرح با محوریت امام جماعت مسجد و دیگر نهادهای فرهنگی نظیر کانون فرهنگی هنری،‌ پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران، هیات امنا،‌ نمازگزاران و ...در محلات اجرایی شود قطعا ثمرات و برکات متعددی را خواهد داشت.

 

وی ضمن تحسین عملکرد مسجد دارالسلام ساری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و... بیان کرد: آبادانی مسجد محل را نورانی و آباد می کند.

 


حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عمران مسجد فقط یه عمران ظاهری نیست بلکه باید عمران معنوی و فرهنگی نیز داشته باشد،‌افزود: زمزمه دعا،‌ قرائت قرآن، قرائت ادعیه ها، قامه نماز و ... در مسجد باید ساری و جاری باشد.

 


وی با اشاره به اهمیت انسجام و هم گرایی فعالان فرهنگی مسجد در راستای عمران معنوی و فرهنگی مسجد، گفت: امام جماعت و هیات امنا مسجد باید پویا و مستعد و خلاق باشد تا شاهد حضور حداکثر اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان در این پایگاه دینی باشیم.
 


حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم فعال بودن پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران در مسجد تاکید کرد و افزود: امید است پویایی این مسجد به پویایی محل که در جنوب شهر ساری قرار دارد، منجر شود.

 


وی برلزوم بصیرت افزایی در بین بچه های مسجد تاکید کرد و خواستار توجه جدی به جهاد تبیین از فعالان فرهنگی مسجد دارالسلام (شکوهی) شد.
 

پایان پیام/ 286