تبدیل کانون‌های مساجد به بازوی اجرایی ائمه جماعات در حوزه فعالیت های فرهنگی وهنری/کانون‌ های مساجد بستری برای تربیت جوانان هنرمند مؤمن و انقلابی
تبديل کانون‌هاي مساجد به بازوي اجرايي ائمه جماعات در حوزه فعاليت هاي فرهنگي وهنري/کانون‌ هاي مساجد بستري براي تربيت جوانان هنرمند مؤمن و انقلابي
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد:

تبدیل کانون‌های مساجد به بازوی اجرایی ائمه جماعات در حوزه فعالیت های فرهنگی وهنری/کانون‌ های مساجد بستری برای تربیت جوانان هنرمند مؤمن و انقلابی

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده گفت: ما بايد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را به بازوي اجرايي ائمه جماعات در حوزه فعاليت هاي فرهنگي و هنري تبديل کنيم تا امام جماعت از اين ظرفيت براي امت سازي استفاده کند.
شناسه خبر : 43474 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) به نقل از خبرگزاری شبستان از استان قم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» در اولین نشست هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (پنجشنبه، 15 دی) در سالن کنفرانس مجتمع شهید آوینی برگزار شد، ضمن استقبال از دریافت و نظرات صاحبنظران، عنوان کرد: واقعیت امر این است که قصه پرغصه مسجد را از ساحات مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران می توان دید که بخشی از آن حکمرانی مسجد است.

رئیس هیئت اندیشه ورز ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اصل هدف تشکیل کانون‌های فرهگنی هنری مساجد این بود که بتواند ارتباطی را در عرصه فرهنگ و هنر از کتابخوانی گرفته تا هنرهای مختلفی که می تواند در مسجد انجام شود، ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده تصریح کرد: اگر ما زیبایی‌های هنر را به شکل صحیح در قالب مسجدی ارائه دهیم، می تواند بستری برای تربیت جوانان هنرمند مؤمن و انقلابی در نظام توحیدی باشد.

وی یادآور شد: بر اساس همین مبنا، شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و سه وزیر، فرمانده سپاه، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف در آن عضو هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری به نوعی یک دستگاه بالادستی از همه شئون فعالیت در مسجد هستند، گفت: هم اکنون ۲۶ هزار کانون در مسجد داریم، بیش از دو و نیم میلیون کاربر در سامانه ما عضو هستند، 47 نفر در آموزش‌های مجازی کتابخانه‌ها شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده تصریح کرد: ما مخاطبانی داریم که تشنه معارف و فعالیت در جامعه هستند و اگر یک قوه عاقله ای در فعالیت‌های ما باشد و بذرهای معرفتی را به صورت هدفمند بکاریم، نتیجه تأثیرگذاری خواهیم گرفت.

وی تأکید کرد: ما باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به بازوی اجرایی ائمه جماعات در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری تبدیل کنیم تا امام جماعت از این ظرفیت برای امت سازی استفاده کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: ما می توانیم از ابزار فرهنگ و هنر استفاده کنیم و در اختیار امام جماعت قرار دهیم تا امام جماعت از این فضای فرهنگی و هنری مسجد برای ترویج معارف اسلامی استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده خاطرنشان کرد: ما باید مباحث هویتی را مطرح کنیم و در حوزه تربیت و نظام توحیدی که خداوند متعال در مسجد در اختیار ما قرار داده، بهره ببریم.

وی با تصریح بر اینکه باید  مبانی را در مساجد به گفتمان تبدیل کنیم، تأکید کرد: اتخاذ مبنا در موضوع فعالیت های فرهنگی و هنری در مسجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مبانی را از اندیشه ای زلال اتخاذ کرده و با ایده پردازی، عملیاتی و اجرایی کنیم.