۳۵۰۰ کیلو حلیم نذری در کانون «دوستان ‌آسمانی» جهرم طبخ شد
۳۵۰۰ کیلو حلیم نذری در کانون «دوستان ‌آسمانی» جهرم طبخ شد

۳۵۰۰ کیلو حلیم نذری در کانون «دوستان ‌آسمانی» جهرم طبخ شد

گواهیان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حلیم نذری در کانون فرهنگی هنری ‌«دوستان آسمانی» جهرم طبخ و میان شهروندان توزیع شد.
شناسه خبر : 1242510 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۰

مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بر اساس یک سنت ۲۵ ساله پخت حلیم نذری به همت کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: در اجرای این سنت حسنه و دیرینه که در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» و در ایام فاطمیه انجام می شود بچه های مسجد پای کار بوده و از شب تا صبح در پخت حلیم نذری مشارکت می کنند.

 

گواهیان با اشاره به ایننکه هزینه پخت این حلیم نذری به همت اهالی مسجد، اعضای کانون و خیران تامین شده است، عنوان کرد:  امسال حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حلیم طبخ و میان اعضای کانون، اهالی مسجد، نیازمندان و خانواده های کم بضاعت و همچنین سایر شهروندان توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» به زمان پخت این حلیم نذری اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای انجام این برنامه ۱۸ دیگ بزرگ در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: این برنامه مطابق با یک سنت دیرینه در این کانون فرهنگی و هنری در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می شود.

 

گواهیان در پایان عنوان کرد: طبخ حلیم نذری به مقدار سه هزار ۵۰۰ کیلوگرم، با هزینه ای بالغ بر۴۵۰ میلیون ریال، توسط خیرین و بچه های مسجد جمع آوری و هزینه شده است.

پایان پیام/ 691