اهالی مسجد در خراسان شمالی میزبان فرزندان شهیدِ ام الائمه/ مراسم وداع با شهدای گمنام در مساجد
اهالي مسجد در خراسان شمالي ميزبان فرزندان شهيدِ ام الائمه/ مراسم وداع با شهداي گمنام در مساجد
همزمان با ایام سوگواری دهه دوم فاطمیه؛

اهالی مسجد در خراسان شمالی میزبان فرزندان شهیدِ ام الائمه/ مراسم وداع با شهدای گمنام در مساجد

مراسم استقبال و نيز شب وداع با شش شهيد گمنام گلگون کفن، در آستانه ايام شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله عليها) به ميزباني اهالي مسجد در شهرستان هاي استان خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 43126 تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ این روزها و در آستانه ایام شهادت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) اهالی مسجد با همراهی عموم مردم در شهرستان های استان میزبان پیکرهای تازه تفحص شده و گلگون کفن شهدای دفاع مقدس است و مراسم استقبال و نیز مراسم شب وداع با شهدا به همت اهالی مسجد برگزار می شود و در حال برگزاری است.

ابتدا شهرستان فاروج میزبان  شهدای گمنام بود و 29 و 30 آذرماه گذشته، در مراسمی باشکوه به استقبال پیکر پاک شهدا رفتند و در محفلی سوگوارانه با شهدا وداع کردند و پس از آن مراسم  تشییع شهدای گمنام برگزار شد.

پس از آن شیروان  و اهالی دلباخته شهدای این شهرستان میزبان شهیدان گمنام بودند.

اسفراین نیز در روزهای اول و دوم دی ماه جاری به استقبال شهدا رفتند و در مراسم شب وداع با شهدا، به یاد ام الائمه و فرزندان شهیدش بر سر و سینه زدند و پس از آن این پیکرها تشییع شدند.

همچنین به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری "سفینه النجاه" مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) صفی آباد اسفراین مراسم وداع با شهيد گمنام در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر صفي آباد با حضور آحاد مردم و بچه مسجدي ها و با سخنراني امام جمعه بخش بام و صفي آباد برگزار شد.

مردم شهید پرور و مسجدی شهرستان جاجرم نیز در روزهای دوم و سوم دی ماه میزبان کاروان شهدای گمنام بودند و در مراسم معنوی و پر برکت  استقبال و وداع و تشییع شهدا اشک ریختند.

عصر امروز، سوم دی ماه نیز مردم شهرستان گرمه به استقبال پیکرهای پاک شهدای گمنام می روند و در مراسم وداع با شهدا حاضر می شوند و آن پیکرهای معطر را بدرقه خواهند کرد.

شهرستان راز و جرگلان در روزهای چهارم و پنجم  دی ماه و  مانه و سملقان نیز در روزهای پنج و ششم دیماه  همزمان با سالروز شهادت دخت نبی، فرزندان زهرایی انقلاب را بدرقه  خواهند کرد.

مراسم استقبال از شهدا در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نیز دوشنبه پنجم دی ماه  ساعت 15 از میدان آزادگان آغاز می شود و پس از آن و همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء، اهالی مسجد جامع میزبان دل های شهدایی مردم در مراسم وداع با شهدا خواهند بود.

مراسم تشییع شهدا نیز ساعت 9 صبح  ششم دیدماه، همزما با سوم جمادلی الثانی، سالروز شهادت جانسوز ام الائمه، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از مقابل مسجد انقلاب آغاز  تا میدان کارگر بجنورد ادامه خواهد داشت.

شش شهید گمنام در محل  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، دادگستری کل استان، پتروشیمی خراسان، ستاد فرماندهی فراجا مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان به خاک سپرده می شود.