مجلس انقلابی از کانون‌های مساجد حمایت می‌کند
مجلس انقلابي از کانون‌هاي مساجد حمايت مي‌کند
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی؛

مجلس انقلابی از کانون‌های مساجد حمایت می‌کند

نماينده مردم تبريز در مجلس با بيان‌اينکه عملکرد مثبت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد به نوع نگاه دولت‌ها بستگي دارد، گفت: مجلس انقلابي به ويژه در کميسيون‌هاي تلفيق، بودجه و اختصاص اعتبارات نهادهاي فرهنگي، از کانون‌هاي مساجد حمايت مي‌کند.
شناسه خبر : 43020 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) ​به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه 27 آذر ماه با حضور در ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس این ستاد دیدار و گفت وگو کرد.


بنابر این گزارش، حجت الاسلام میرتاج‌الدینی در این دیدار اظهار کرد: برای آنکه نسل جوان را جذب و همراه آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی کنیم ناگزیز به احیاء، پشتیبانی و حمایت از ظرفیت ها و پایگاه های فرهنگی هستیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخصا معتقدم در خصوص دستگاه های فرهنگی نباید مشغول چرایی تعدد دستگاه ها و احتمال برخی موازی کاری ها و امثال آن شویم! چون به قدری کار فرهنگیِ برزمین‌مانده وجود دارد که اگر همه نهادها و دستگاه ها هم پای کار بیایند باز هم جای کار هست و عرصه های خدمت تمام نمی شود! فقط مراقب باشیم که در تعارض با یکدیگر عمل و فعالیت و تلاش دیگری را خنثی نکنیم.


عملکرد کانون‌ها تابعی است از نگاه دولت‌ها
وی با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه های فرهنگی، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد اگرچه در برخی ادوار دچار رکود شده‌اند اما دوره های اوج و درخشش نیز داشته اند؛ به هر میزان که دولت ها به این کانون های مسجدی میدان داده اند، خوب عمل کرده و بسترساز رشد جوانان نخبه و موثر در تحقق اهداف انقلاب شده اند.

 تلاوت نور؛ میراث ماندگار کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی تاکید کرد: از یادگارهای ماندگار کانون های فرهنگی هنری مساجد، طرح «تلاوت نور» شامل قرائت یک صفحه از قرآن همراه با ترجمه است، طرحی که در حفظ ارتباط نمازگزاران با قرآن موفق عمل کرده و آثار و برکات داشته است.

حمایت از کانون‌های مساجد در کمیسیون های مجلس

نماینده مردم تبریز در خانه ملت با اشاره به مسجدمحوری در دولت مردمی آیت الله رئیسی، افزود: خوشبختانه رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به مساجد و کانون های فرهنگی هنری مثبت و محوری است؛ ما نیز در مجلس انقلابی به ویژه در کمیسیون های تلفیق، بودجه و در تبصره 14 و اختصاص اعتبارات نهادهای فرهنگی از طریق کمیسیون فرهنگی، از کانون های مساجد حمایت می کنیم.


 وی با اشاره به در دست تدوین بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در این برنامه نیز می توان با رویکرد حمایتی از کانون های فرهنگی هنری مساجد، اقداماتی را انجام داد.


 حجت الاسلام میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور و راه اندازی جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران، اضافه کرد: در مواجهه و مقابله با این جنگ ترکیبی، خوب است ظرفیت و اعضای کانون های فرهنگی هنری در فضای مجازی فعال و اثرگذار باشند، پایگاهی ایجاد کنید و اخبار صحیح را به اعضای کانون ها در سطح کشور برسانید.


وی در پایان رتبه‌بندی مساجد را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این رتبه‌بندی اهمیت بسیار دارد، شما در ستاد هماهنگی کانون های مساجد ابزار آن را در اختیار دارید، پیشنهادش را مطرح و اجرای آن را دنبال کنید تا  مشخص شود هر مسجد چه جایگاهی دارد؛ ازجمله شاخص های این رتبه‌بندی باید اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت باشد، فعالیت های فرهنگی مذهبی، بهداشت مسجد، حضور جوانان و ... نیز از دیگر مولفه های این رتبه‌بندی است.