معرفی دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه کمیته مساجد دهه فجر است
معرفي دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامي مهمترين وظيفه کميته مساجد دهه فجر است
رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد؛

معرفی دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه کمیته مساجد دهه فجر است

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، در جلسه با نمايندگان نهادها و سازمان‌هاي عضو در کميته مساجد ستاد مرکزي دهه فجر انقلاب اسلامي، مهمترين وظيفه اين کميته را معرفي دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامي عنوان کرد.
شناسه خبر : 42966 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، جلسه کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه 23 آذر ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس این کمیته و نمایندگان نهادها و سازمان‌های عضو در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

بر پایه این گزارش: حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این جلسه طی سخنانی با اشاره به اینکه امسال گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیش از هر زمان دیگری برای انقلابیون حایز اهمیت است، گفت: اساسا بزرگداشت این ایام، هم از حیث بصیرت‌افزایی مردم در مسجد و هم از نظر گستره جغرافیایی مسجد در محلات حایز اهمیت است.


وی با اشاره به نقش آفرینی مسجد در تمامی برهه های تارخی انقلاب، تصریح کرد: جایگاه مسجد در محله باید نقطه اتکای مردم برای رفع شبهات و سوالات باشد و از این رو می توانیم دستاوردهای انقلاب را به خوبی برای مردم تبیین کنیم.

رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: مهمترین نقاط قوت انقلاب اسلامی پس از گذشت چهل و اندی سال مساله آزادی و استقلال ماست؛ موضوعی که امروز دشمن نشانه رفته است؛ همچنین مساله دیگر حضور فعال بانوان در جامعه و نقش‌آفرینی این قشر در عرصه های مختلف است که امروز به عنوان الگوهای مناسب و موفق در کشور مطرح می شوند.

وی ادامه داد: بیان دستاوردهای نظام از سوی انقلابیون از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروز وظیفه داریم مواضع و همچنین ظرفیت‌های جمهوری اسلامی را بیش از پیش معرفی کرده و در راستای ارایه الگوها و مدل‌های خوب و اصلاح روندها حرکت کنیم چراکه این نگرش، نتایج قابل قبولی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، با تاکید بر اینکه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و خروج از برخی کلیشه‌ها در برنامه‌ریزیِ فعالیت‌ها، منجر به شکل‌گیری نتیجه مطلوب می‌شود، تصریح کرد: وظیفه ما درک خوب مخاطب است که امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم بتوانیم در کمیته مساجد دهه فجر امسال شاهد رونق این فعالیت ها باشیم.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه این جلسه حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» طی سخنانی بیان کرد: کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور سازماندهی، برنامه‌ریزی و با هدف اثرگذاری مطلوب بر اقشار تشکیل شده است و نهادها و سازمان‌های عضو در این کمیته با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مشترک و مستقل در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گام بر می دارند.

دبیر کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: نمایندگان هشت دستگاه در این کمیته حضور دارند که متشکل از معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ معاونت فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه؛ امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی؛ معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز؛ معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر؛ سازمان بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین می شوند.

وی گفت: این کمیته در پنج بخش فعالیت می کند که شامل بخش کشوری، استانی، شهرستان، بخش و روستا می شود که امیدواریم با هم‌افزایی هرچه بیشتر میان نهادها و سازمان های عضو بتوانیم فعالیت‌های تاثیرگذاری را در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رقم بزنیم.