میزبانی ستاد کانون‌های فهمای استان فارس از رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور
ميزباني ستاد کانون‌هاي فهماي استان فارس از رئيس دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور

میزبانی ستاد کانون‌های فهمای استان فارس از رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور

نشست صميمي مشاور رييس ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و رييس دبيرخانه شوراي سياستگذاري و امور استان هاي اين ستاد با کارکنان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس در شيراز برگزار شد.
شناسه خبر : 42949 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، «محمدتقی محمدیان» 22 آذر ماه در نشست صمیمی با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در شیراز گفت: مسجد در یک مثلث محاط است و سه رکن دارد که رکن اول آن این است که مسجد؛ خانه خداست و همه کاکرد های توحیدی و نیایشی را از دل آن می شود احصاء کرد.


 

مشاور رييس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و رييس دبيرخانه شوراي سياستگذاري و امور استان های این ستاد با اشاره به اینکه رکن دوم مسجد این است که پناه مردم است و همه کارکردهای مردمی را از درون مسجد می توان به دست آورد، خاطرنشان کرد: رکن سوم این است که مسجد؛ پایگاه ولایت است و همه مطالبات و عدالت خواهی را در دل آن می توان دید.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان با اشاره به رویداد ها و اتفاقات اخیر در کشور، تاکید کرد: یکی از نکات عمده و مورد توجه این است که هنوز نتوانسته ایم زمینه صحبت کردن و بیان مطالبات توسط مردم را به خوبی فراهم کنیم و کشور امروز به این بستر نیازمند است.


وی با بیان اینکه با وجود همه آسیب ها مسجد مرجعیت خود را در حوزه ها حفظ کرده است، افزود: بستر مسجد همه طیف های مردم را در بر می گیرد چرا که خانه همه مردم است و باید باشد.


محمدیان با بیان اینکه ماموریت اصلی فعالیتی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرای برنامه های فرهنگی هنری است، اظهار داشت: بنا بر این بوده است که تاسیس کانون های مساجد منتج به تولید آثار فاخر شود و بهترین اتفاق امروز برای این امر تربیت هنرمندان و نیرو های مومن و متعهد کشور است.


مشاور رييس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و رييس دبيرخانه شوراي سياستگذاري و امور استان های این ستاد با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به هویت اصلی خود برگردند تا در سپهر فرهنگی کشور نقش پررنگ تری داشته باشند، اذعان کرد: نیازمند تعالی و بهبود سازمانی هستیم و تشکیلات اداری نیز به بازیابی و بازنگری احتیاج دارد تا موثر واقع شود و اتفاق های خوب و اثرگذار رقم بخورد.


وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به طرح نهضت بازگشت به مساجد در عرصه حکمرانی فرهنگی، گفت: آغاز بسیاری از امور از مسجد بوده است و رجعت به مسجد نیز نازل بر همین امر است.


 

گفتمان سازی نیاز امروز برنامه های فرهنگی هنری مساجد است
براساس این گزارش، حجت الاسلام «حسین امیدی» نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته، گفت: شیراز در زمینه مختلف مذهبی و گردشگری موفق عمل کرده است و می تواند میزبان برنامه ها و جشنواره های ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس تاکید کرد: گفتمان سازی نیاز امروز برنامه های فرهنگی هنری مساجد است و کانون ها نیز به آن نیاز دارند.


وی افزود: هدف گذاری برنامه های کانون ها نیازمند بازنگری است و گاهی در سلسله برنامه ها، بر اساس شرایط پیش رو تصمیم هایی اتخاذ شده است که نیازمند توجه و نگاه جدی است.