برنامه‌های فکری تربیتی کشور باید با محوریت مسجد جهت‌دهی شوند
برنامه‌هاي فکري تربيتي کشور بايد با محوريت مسجد جهت‌دهي شوند
مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها؛

برنامه‌های فکری تربیتی کشور باید با محوریت مسجد جهت‌دهی شوند

حجت‌الاسلام و المسلمين کرمي با بيان اينکه مشکلات اجتماعي ما از زماني آغاز شد که از مسجد فاصله گرفتيم، تصريح کرد: اساسا تربيت ديني در مسجد اتفاق مي‌افتد؛ بنابراين بايد در برنامه‌هاي فکري تربيتي کشور با محور مسجد، جهت‌دهي داشته باشيم.
شناسه خبر : 42830 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست هم‌اندیشی دانشجویان عضو در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز چهارشنبه (16 آذر) همزمان با روز دانشجو در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی این ستاد، برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور وحجت‌الاسلام و المسلمین «سعید کرمی» مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از دانشجویان عضو کانون مساجد حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کرمی در این هم اندیشی طی سخنانی با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با محوریت دانشجویان، گفت: به تعبیر معظم‌له روز دانشجو، روز استکبارستیزی و روز دانشجوی ضد آمریکایی است.

مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به فلسفه شکل‌گیری روز دانشجو گفت:  چند ماه بعد از غائله 28 مرداد و سفری که نیکسون به ایران داشت؛ دانشجویان معترض بودند و سه دانشجو در این جریان به شهادت رسیدند، به برکت خون آن سه شهید بعد از انقلاب؛ روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو و سمبل مبارزه با استکبار نامگذاری شد.

وی افزود: اتفاقات این روزها در سطح کشور، در واقع تلاش مذبوحانه‌ای برای به چالش کشیدن گفتمان انقلاب اسلامی بود تا از این مسیر بتوانند در فضای گفتمانی دنیا علیه کشورمان در سطح بین الملل چالش‌آفرینی کنند که همچون گذشته ناکام ماندند؛ در این برهه دانشگاه با حضور دانشجویان بیدار و انقلابی، بسیار سریع و قاطع صف خود را از این جریان ها جدا کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کرمی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی ما از زمانی آغاز شد که از مسجد فاصله گرفتیم، تصریح کرد: اساسا تربیت دینی در مسجد اتفاق می‌افتد بنابراین باید در برنامه‌های فکری تربیتی کشور با محور مسجد، جهت دهی داشته باشیم.

وی گفت: اکنون 3 هزار امام جماعت در فضای دانشگاه ها داریم که در مجموع 5 هزار وعده نماز جماعت را اقامه می کنند، این یک ظرفیت است و ما این آمادگی را داریم که در راستای گسترش فعالیت های مسجدی با کانون های مساجد همکاری کرده و این کانونها را تبدیل به یک شبکه در سطح دانشگاه کنیم.