پیوند وثیق بین مسجد و دانشگاه تحول در عرصه فرهنگ را به دنبال دارد
پيوند وثيق بين مسجد و دانشگاه تحول در عرصه فرهنگ را به دنبال دارد
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

پیوند وثیق بین مسجد و دانشگاه تحول در عرصه فرهنگ را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده در نشست هم‌انديشي با دانشجويان عضو در کانون‌هاي مساجد کشور طي سخناني گفت: پيوند وثيق بين مسجد و دانشگاه تحول در عرصه فرهنگ را به دنبال دارد.
شناسه خبر : 42828 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست هم‌اندیشی دانشجویان عضو در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز چهارشنبه (16 آذر) همزمان با روز دانشجو در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی این ستاد، برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور وحجت‌الاسلام و المسلمین «سعید کرمی» مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از دانشجویان عضو کانون مساجد حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این هم اندیشی با بیان اینکه عموما روز دانشجو، مسئولان نهادهای مختلف در دانشگاه‌ها حضور می یابند، افزود: این حضور برای پرداختن به برخی مطالبات در مورد مسایل فرهنگی اجتماعی کشور است، تا بتواند ما را در مسیر رشد و شکوفایی سوق دهد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اینکه مسئولان از جمله بنده به عنوان رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد در دانشگاه ها حضور پیدا کنیم امری مهم و ضروری است این موضوع می تواند بر ایجاد پیوند بین مسجد و دانشگاه‌ها بیفزاید.

وی ادامه داد: پیوند بین مسجد و دانشگاه مدل خوبی برای پرورش نخبگان متعهد است، هدف ما از این هم اندیشی نیز تقویت جایگاه کانون های مساجد دانشگاهی در گفتمان فرهنگی کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده تصریح کرد: کانون های مساجد وظیفه تربیت نیروی فرهنگی مجاهد و انقلابی را بر عهده دارد که بتوانند در عرصه فرهنگ کشور نقش‌آفرین باشند؛ امروز با توجه به ظرفیت این جوانان؛ حتی اگر در گستره فرهنگ و هنر تحریم شویم هیچ اتفاقی نمی افتد و بچه های مسجدی مجاهدانه و عاشقانه این سنگر را تحویل می گیرند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اینکه اگر بتوانیم در عرصه فرهنگ ارتباط علمی و تشکیلاتی را بین دانشگاه ها و برخی مساجد ایجاد کنیم برخی مشکلات در میدان رفع می شوند، افزود: امروز باید سهم و جایگاه خود را در عرصه فرهنگی کشور مشخص کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: در نظام توحیدی و زیستی ما، بهترین عرصه برای تربیت نیرو مسجد است، اساسا خداوند ما را به مسجد دعوت کرده است لذا باید کارکردهای مساجد را احیا کنیم.
 

وی با اشاره به اینکه هدف ما تحول در حوزه آبادانی مساجد است، ادامه داد: فعالیت در ساحت های مختلف از جمله ایجاد پیوند بین مسجد و مدرسه؛ مسجد و دانشگاه به پرورش و تربیت نسل مومن و مجاهد انقلابی کمک می کند. 
 

حجت الاسلام خداداده، با اشاره به فعالیت 225 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد دانشگاه ها، گفت: در سال های اخیر خوشبختانه کارها و برنامه های خوبی در جهت جذب جوانان و دانشگاهیان به امور معنوی و مساجد صورت گرفته است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.