آقاتهرانی: آمادگی کامل برای حمایت از کانون‌های مساجد را داریم/خداداده: کانون‌های مساجد دستیار فرهنگی امام‌جماعت هستند
آقاتهرانی: آمادگی کامل برای حمایت از کانون‌های مساجد را داریم/خداداده: کانون‌های مساجد دستیار فرهنگی امام‌جماعت هستند

آقاتهرانی: آمادگی کامل برای حمایت از کانون‌های مساجد را داریم/خداداده: کانون‌های مساجد دستیار فرهنگی امام‌جماعت هستند

رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به بررسی مسائل و مشکلات کانون‌ها و راه‌های رفع آن پرداختند.
شناسه خبر : 1236619 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی آقاتهرانی»، بیژن نوباوه و غلامرضا منتظری؛ رییس، نائب رییس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۹ آذر) به مناسبت روز مجلس از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و خبرگزاری شبستان بازدید کردند.

 

 

 

گزارش تصویری این بازدید و دیدار را اینجا ببینید.

 

بنابر این گزارش، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه ای با حضور رئیس و معاونان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی کانون ها پرداختند.

 

در این دیدار، اعضای کمیسیون فرهنگی سوالاتی را درباره نحوه فعالیت کانون های فرهنگی هنری، حمایت های موردنیاز این کانون ها و سازوکاری که موجب ارتقای آنها می شود، سوالاتی مطرح کردند که در پی آن حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی آقاتهرانی»، رئیس کمیسیون فرهنگی اعلام کرد: ما آمادگی کامل برای حمایت از کانون های مساجد را داریم.

 

 

 

 

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده نیز در این دیدار با بیان اینکه مسئله حکمرانی مسجد از سوالات و مطالبات نخبگانی در سپهر فرهنگی کشور است، اظهار کرد: تجربه نشان داده حتی تامین زیرساخت های بعضا به آبادانی مسجد کمک نمی کند.

 

 

 

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور، تصریح کرد: ما در این ستاد وظیفه و گفتمان مشخص داریم و این گفتمان بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در سفر ایشان به خراسان شمالی در سال 91 و دیدار با طلاب و روحانیون تدوین شده و پیگیری می شود؛ چراکه ایشان در آن دیدار فرمودند: «من سفارش میکنم که کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. ... خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهای فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوانها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.»

 

وی ادامه داد: بنابر این تاکید معظم‌له مامویت ما مشخص است یعنی باید معین و دستیار فرهنگی برای امام جماعت در تربیت نیروی مجاهد و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر باشیم؛ با این نگاه، تولید سرود، نمایش، اوقات فراغت، کتابخانه های مسجد و ... در ذیل وظایف ما جای می گیرد.

 

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه کانون های مساجد به دلیل رویکرد امام‌محوری درگیری و اختلافی با دیگر ارکان مسجد نداشته و ندارند، ابراز کرد:27 هزار کانون فرهنگی هنری تحت نظارت ستاد هماهنگی کانون های مساجد فعال هستند، البته اینکه چه تعداد اثرگذاری لازم را دارند، بحث دیگری است.

 

«مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور نیز در ادامه این نشست و دیدار، بیان کرد: رویکرد این ستاد آن است که کارهای مغفول مسجدی در حوزه فرهنگ و هنر را احیاء و تقویت کند.

 

 

 

وی تاکید کرد: حمایت، هدایت، نظارت، راهبری، گسلی کردن ظرفیت های نظام به سمت مساجد در این راستا انجام می شود.

 

مقدم از تلاش برای تفاهم همکاری با نهادها مختلف به منظور بهره مندی از ظرفیت آنها برای بچه های مسجد خبر داد و خاطرنشان کرد: برای مثال درصدد هستیم امکان آموزش رایگان یا نیمه رایگان دوره های فنی و حرفه ای را برای اعضای کانون های مساجد از طریق تفاهم با این سازمان فراهم کنیم.

 

 

 

پایان پیام/ 9