میزان نزدیکی ما به ظهور به وضعیت مساجد بستگی دارد/ نهضت بازگشت به مسجد لازمه تمدن‌سازی است
میزان نزدیکی ما به ظهور به وضعیت مساجد بستگی دارد/ نهضت بازگشت به مسجد لازمه تمدن‌سازی است

میزان نزدیکی ما به ظهور به وضعیت مساجد بستگی دارد/ نهضت بازگشت به مسجد لازمه تمدن‌سازی است

مسجدمحوری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، تمرکز همه فعالیت‌ها در مساجد و ضرورت تحقق نهضت بازگشت به مسجد در ساخت تمدن نوین اسلامی از مباحث مطرح شده در مراسم تکریم و معارفه مدیران ستاد کانون‌های مساجد استان تهران بود.
شناسه خبر : 1236331 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم تکریم و معارفه مدیران ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران امروز (سه شنبه، هشتم آذر ماه) در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار شد.

 

گزارش تصویری این آیین را اینجا ببینید.

 

بنا بر این گزارش، «محمد خراسانی زاده» با بیان اینکه آینده ما بسیار روشن و درخشان است و دشمن می خواهد سرعت رسیدن ما به این آینده درخشان را کم کند، گفت: ما در این مسیر باید نگاهی به مسجد بیندازیم و برای این موضوع نیز باید نگاهی به دو حکومت داشته باشیم، حکومت پیامبر اسلام (ص) و حکومت حضرت امیرالمومنین (ع). 

 

 

 

 

وی ادامه داد: ما این روزها زندگی در زمان ظهور را تمرین می کنیم و همه اینها باید در مساجد نیز اتفاق بیفتد. مسجد تشکیلات خدانهاد است و در دولت مردمی موضوع احیای کارکردهای مساجد و نهضت بازگشت به مسجد مطرح است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: ما در سند سه ساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز مسجد را محور قرار داده ایم.

 

وی افزود: ما از روز اولی که کارمان را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شروع کردیم، ستاد فرهنگی هنری مساجد را جدای از این اداره کل نمی دانستیم. ما هر کاری که از دستمان بر می آید برای همکاری با ستاد کانون های مساجد و مدیر جدید آن در تهران انجام می دهیم.

 

 

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» در ادامه این نشست با بیان اینکه نقطه قوت و عزیمت نظام تربیت نیروی مومن متعهد انقلابی است، گفت: مسجد بستری برای همه فعالیت ها و همه کارهای خوب است. از کارهای خیر و توزیع بسته های معیشتی تا فعالیت های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و همه موضوعات در محله را می توانیم در مسجد ببینیم.

 

 

 

 

وی اضافه کرد: امروز ما را باید به فعالیت های خوب در زمینه هنر، سرود، نمایشنامه نویسی و تئاتر بشناسند به طوری که هر کس در کشور در این حوزه ها به تخصص نیاز داشت، سراغ کانون های فرهنگی هنری را بگیرد. الحمدالله طی این روزها چند سرود نیز مرتب از صدا و سیما پخش می شود که کار کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: مجاهدان عرصه فرهنگ و هنر در دهه 60 و اوایل انقلاب اسلامی کارهای خوبی را انجام دادند. گروهی در مسجد جواد الائمه (ع) فعالیت های خوبی در زمینه هنر و نمایش و سرود انجام دادند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه ما باید پای ماموریت هایمان بایستیم، گفت: اگر می خواهیم ببینیم جامعه ما آماده ظهور است و به ظهور نزدیک است باید ببینیم وضعیت مساجد آن چگونه است. مسجدالحرام جایی است که حضرت ولی عصر (عج) از آن اعلام ظهور می کنند، جایی که حضرت مرز حق و باطل را مشخص می کند، مسجدالنبی(ص) و جایی که حضرت حجت(عج) در آن حکومت می کنند، مسجد کوفه است.

 

وی ادامه داد: برای اینکه همه مساجد کار بزرگی انجام دهند، کار شبکه ای لازم است ما باید جریان سازی و الگوها را به مردم معرفی کنیم.

 

 

 

 

بنا بر این گزارش، «حسین براتی» نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه کانون های مساجد به بلوغ فکری مطلوبی در حوزه فرهنگی و هنری رسیده اند، گفت: انسان های مرتبط با کانون های فرهنگی هنری مساجد باانگیزه، شریف و بااراده هستند.

 

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به رویکرد فوق العاده دولت در حوزه مسجد گفت: انشاءالله با تلاش مدیر جدید ستاد کانون های مساجد استان تهران اتفاقات بزرگی در سطح مساجد استان رخ می دهد.

 

به گزارش شبستان، «مهدی مقدم» در ادامه این نشست با بیان اینکه طرح شعار نهضت بازگشت به مسجد به دلیل درک اهمیت جایگاه مساجد در تمدن نوین اسلامی است، گفت: هر جایی که از الگوهای ایرانی اسلامی پیروی کردیم، جواب مثبتی گرفتیم و هر بارقه ای که وجود دارد از همین ها می درخشد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: انشاءالله خدا به همه دلدادگان انقلاب اسلامی عزت بدهد در خدمت به مسجد موفق باشند و همه در زمینه سازی ظهور خادمان خوبی باشیم.

 

بنا بر این گزارش، در این آییم حکم انتصاب مهدی مقدم به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از سوی حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده به وی اهدا شد.

 

این گزارش می افزاید، حکم انتصاب حسین براتی به عنوان معاون توسعه منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از سوی خراسانی زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به وی اهدا شد.

 

 

 

پایان پیام/ 40