حضور ۳۰۰ اثر در جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور
حضور ۳۰۰ اثر در جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور

حضور ۳۰۰ اثر در جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور

بهرام مسلمی مهنی گفت: با اعلام فراخوان جشنواره، ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۷ اثر با گویش بلوچی، ۵۰ اثر با گویش سردسیری، ۷۳ اثر با گویش بندری و ۱۶۰ اثر با گویش گرمسیری می باشند.
شناسه خبر : 1236318 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۳۴

«بهرام مسلمی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور ۹ آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) رودبار جنوب برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از برگزاری این جشنواره را احیای فرهنگ های بومی و تقویت خرده فرهنگ ها دانست و افزود: یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه مبارزه با فرهنگ های دشمن تقویت و احیای فرهنگ های بومی و محلی است.

 

وی بیان کرد: همچنین شناسایی استعداد های فرهنگی و محلی مناطق و تقویت اعتقادات و باورها و ارزش ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

 

مسلمی مهنی یکی دیگر از اهداف این جشنواره را تمرکز زدایی فعالیت های فرهنگی ذکر کرد و گفت: برگزاری جشنواره شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور در جنوب کرمان راه را برای فعالیت های دیگر در حوزه فرهنگ و هنر فراهم خواهد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به استقبال بی نظیر هنرمندان از اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی جنوب شرق کشور، ابراز کرد: با اعلام فراخوان جشنواره، ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۷ اثر با گویش بلوچی، ۵۰ اثر با گویش سردسیری، ۷۳ اثر با گویش بندری و ۱۶۰ اثر با گویش گرمسیری می باشند.

 

وی با بیان این مطلب که این جشنواره در سه بخش شعر آزاد، آسیب های اجتماعی و ایثار و شهادت برگزار می‌شود،  بیان کرد: پس از داوری های انجام شده  ۹ اثر در سه بخش شعر آزاد، ۳ اثر در بخش آسیب های اجتماعی و ۳ اثر نیز در بخش ایثار و شهادت حائز رتبه برتر می شوند.

 

مسلمی مهنی در خاتمه عنوان کرد: همچنین با نظر هیئت داوران در هر سه بخش، ۱۲ اثر شایسته تقدیر هستند.

پایان پیام/ 586