تقویت رویکرد مسجدمحوری در فعالیت‌های دانش‌آموزان با اجرای طرح «سه‌میم» در کانون فرهنگی هنری «آل طاها» خرم‌آباد
تقويت رويکرد مسجدمحوري در فعاليت‌هاي دانش‌آموزان با اجراي طرح «سه‌ميم» در کانون فرهنگي هنري «آل طاها» خرم‌آباد

تقویت رویکرد مسجدمحوری در فعالیت‌های دانش‌آموزان با اجرای طرح «سه‌میم» در کانون فرهنگی هنری «آل طاها» خرم‌آباد

پيرداده بيرانوند، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري آل طاها شهرستان خرم‌آباد گفت: تلاش ما ايجاد ارتباط مستمر بين دانش‌آموزان، مسجد و منزل بود که در راستاي تحقق اين هدف با اجراي طرح «سه‌ميم» (مسجد، مدرسه، منزل) موفق شديم نوجوانان بسياري را با رويکرد مسجدمحوري آشنا کنيم.
شناسه خبر : 42639 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۵

«احسان پیرداده بیرانوند» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «آل طاها» در شهرستان خرم‌آباد بیان کرد: تلاش ما ایجاد ارتباط مستمر و مفید نوجوانان و جوانان با مسجد و فرهنگ دینی است که در راستای تحقق این هدف تاکنون برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده‌ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری آل طاها ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های کانون اجرای طرح «سه‌میم» (مسجد، مدرسه، منزل)» بود که طی اجرای این طرح یا به مدارس می‌رفتیم و فعالیت‌هایی را ویژه دانش‌آموزان اجرا می کردیم و یا از دانش‌آموزان دعوت می کردیم که در مسجد حضور یابند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات جداگانه با خانواده دانش‌آموزان به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین مدرسه و مسجد از دیگر فعالیت‌های کانون آل‌طاها محسوب می‌شود، افزود: نگاه ما این است که بتوانیم در قالب برنامه‌های جدید نسل جوان را به مسجد جذب کنیم.

پیرداده بیرانوند در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به ساخت دو مستند به همت اعضای کانون آل طاها گفت: این آثار با محور دو شهید به همت بچه‌های مسجد ساخته و در شبکه استانی «افلاک» نیز به نمایش در آمد.

وی گفت: اهتمام ما این است که بتوانیم از منظر هنر زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای مسجدی شویم که در این راستا اکنون گروه تئاتر دختران و گروه سرود پسران عضو در کانون فرهنگی هنری آل طاها، مشغول آماده‌سازی آثار جدید خود هستند.

این فعال مسجدی در ادامه به فعالیت های کانون آل طاها در عرصه قرآن و عترت اشاره و تصریح کرد: برپایی محافل انس با قرآن، حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی، برگزاری کارگاه های امام‌شناسی از جمله برنامه های کانون در حوزه ترویج معارف قرآنی و سیره اهل بیت (ع) است.

مدیر کانون فرهنگی هنری آل طاها شهرستان خرم آباد در ادامه به برخی طرح‌های اشتغال‌زایی این کانون اشاره کرد و گفت: طبقه بالای مسجد حضرت رسول (ص) اختصاص به برخی تولیدات و کارآفرینی برای بانوان دارد که در مقاطع مختلف و بسته به شرایط فصلی، عموما در حوزه اشتغال خرد خانگی فعالیت دارد؛ هرچند که در دوره شیوع کرونا تولید ماسک از برنامه‌های روزانه این بخش از مسجد بود.


پیرداده بیرانوند همچنین به فعالیت‌های کانون آل طاها در عرصه کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و افزود: توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند در دستور کار کانون بوده و به صورت مستمر تلاش داریم تا از این خانواده ها حمایت کنیم.


گفتنی است احسان پیرداده بیرانوند، در کارنامه فعالیت‌های فرهنگی قرآنی خود؛ علاوه بر اینکه مدیر کانون آل طاها در شهرستان خرم آباد است، تاکنون در رشته قرائت در مسابقات و جشنواره های مختلف موفق به کسب رتبه شده که از جمله آنها می‌توان به رتبه دوم رشته قرائت سال 1400 در مسابقات قرآن بسیج کشور؛ رتبه سوم رشته قرائت دانشجویان کل کشور و ... اشاره داشت.