طرح «مسجد تراز» نیازمند عزم همگانی است
طرح «مسجد تراز» نیازمند عزم همگانی است

طرح «مسجد تراز» نیازمند عزم همگانی است

حجت‌الاسلام ملانوری گفت: طرح «مسجد تراز» برای اجرا علاوه بر توجیه هیئت امناء‌ و مبلغین، نیاز به همکاری‌های دولتی، حوزوی و مسئولین داشته و در مجموع نیازمند عزم همگانی است.
شناسه خبر : 1234849 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری امروز (۳ آذر ماه) در دیدار مدیر و کارکنان حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مجموعه های مختلف فعال در حوزه از جمله آموزش، پژوهش و تهذیب طلاب می توانند در کنار تبلیغ بسیار موثر عمل کنند.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور گفت: هم اکنون طرح هجرت طلاب به منظور فضای باز تبلیغ از هجرت روستایی به طرح های شهری، عمومی، تخصصی، پاره وقت و تمام وقت تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سقفی برای پذیرش طلاب وجود ندارد، ادامه داد: طلبه‌هایی که در هر نقطه کشور در زمینه کارهای تبلیغی و در چارچوب برنامه های ابلاغی حوزه فعالیت کنند، مورد تایید بوده و با آغوش باز از آنها استقبال می کنیم.

 

حجت الاسلام ملانوری به تحت پوشش قرار گرفتن حدود چهار هزار مدرسه در طرح تربیتی امین اشاره کرد و افزود: هم اکنون این تعداد به ۲۰ هزار و ۸۰۰ مدرسه رسیده است.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور آموزش در زمینه های مختلف تبلیغ را یک ضرورت دانست و یادآور شد: متاسفانه در ایام کرونا آموزش ها به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی صورت گرفت، ولی هم اکنون آموزش ها به صورت حضوری در حال انجام است.

 

وی از طراحی بسته آموزشی ۲۰۴ ساعت برای طرح امین در سال جاری سخن به میان آورد و گفت: معمولا بخشی از این آموزش‌ها را قبل از ورود به مدرسه و بخش دیگر را حین این طرح آموزش می بینند و حدود ۲۰ هزار و ۸۰۰ طلبه تاکنون از این آموزش ها بهره مند شده اند.

 

حجت الاسلام ملانوری خلاء به وجود آمده در زمینه «امامت و مدیریت مساجد» را یادآور شد و افزود: دوره آموزشی ۹۰ ساعت طراحی شده و ضمن فراخوان و تربیت اساتید در استانها، بخشی به صورت مجازی و بخشی نیز به صورت حضوری تدریس خواهد شد.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور به نهایی شدن طرح «مسجد تراز» اشاره کرد و ادامه دا:د این طرح در سال‌های اخیر ابلاغ شده و مورد بازنگری قرار گرفته است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه در این طرح همه ارکان مسجد و طرح های آن مورد نظر بوده، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کار سختی بوده و یکی از مشکلات آن، مقاومت و مخالفت هیئت امنا و نگرانی هایی است که در این زمینه وجود دارد.

 

حجت الاسلام ملانوری تاکید کرد: طرح «مسجد تراز» برای اجرا علاوه بر توجیه هیئت امنا و مبلغین، نیاز به همکاری های دولتی حوزوی و مسئولین داشته و در مجموع نیازمند عزم همگانی است.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور بر ضرورت تبلیغ در فضای مجازی و اهمیت آن تاکید کرد و افزود: فضای مجازی بیشترین ضربه ها را متوجه ما کرده و از سال گذشته در حال فعالیت جدی برای مقابله با آسیب های این فضا و کاهش اثرات آن در جامعه هستیم.

 

وی به راه‌اندازی مرکز تبلیغ مجازی در شهر قم اشاره کرد و گفت: این مرکز هم اکنون در حال فعالیت بوده و به گونه ای که در یک ماه و نیم از ایام انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ۲۴ هزار اثر محتوایی را تولید و منتشر کرد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 82