کتابداران فعال در مساجد شهرستان لارستان تجلیل شدند
کتابداران فعال در مساجد شهرستان لارستان تجليل شدند
به مناسبت هفته کتاب؛

کتابداران فعال در مساجد شهرستان لارستان تجلیل شدند

به مناسبت سي‌اُمين هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران؛ کتابداران فعال مساجد شهرستان لار تجلي شدند.
شناسه خبر : 42480 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۲
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از جنوب فارس: طي آييني به ميزباني امامزاده مير علي بن الحسين(ع) لارستان و با حضور شهردار لار، مسوول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس، رييس آموزشکده فني و حرفه‌اي لارستان، کتابداران و فعالان حوزه کتاب در سطح مساجد لارستان تجليل شدند.

«محمد ابراهیم اخوت» در این مراسم  با اشاره به اهميت ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه به ویژه نسل جوان گفت: مطالعه کتاب باعث ایجاد آگاهی، نوانديشي و درست‌انديشي و به تبع آن رفع مشکلات کنونی مي‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب فارس افزود: توسعه فعاليت‌هاي کتابخانه‌اي در سطح مساجد در زمره وظايف کانون‌هاي مساجد قرار دارد چراکه کتابخانه های عمومی مساجد با دو شاخص مردمی بودن در اداره کتابخانه و همجواری با مکان معنوی مسجد، ضمن القای آرامش خاطر برای خانواده ها، بهره وری و ثبات فکری بیشتر و بهتری نیز برای خود کتابخوان به ارمغان می آورد.

وي اضافه کرد: تعداد ۶۰ باب کتابخانه باز يا مخزن دار در کانون های مساجد جنوب فارس فعالیت می کنند و با توجه به اینکه کتابخانه های مذکور به صورت مردمی اداره می شوند، گاها تا ساعت 22 نیز میزبان اهل مطالعه هستند.

همچنین در این مراسم دو کتاب «ناميرا» و «قصه‌هاي خوب برای بچه‌های خوب» براي مطالعه به حضار پيشنهاد و معرفي ش و در پايان اين مراسم از فعالان حوزه کتاب و کتابداري قدرداني بعمل آمد.

گفتني است اين برنامه از سوي کانون«گنبد سبز» و ستاد هماهنگی کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد جنوب فارس اجرا شد.