مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی محلات هستند
مساجد محور فعاليت‌هاي فرهنگي محلات هستند
استاندار خوزستان؛

مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی محلات هستند

خليليان، با اشاره به جايگاه مسجد در جامعه بيان کرد: مساجد محور فعاليت‌هاي فرهنگي محلات هستند.
شناسه خبر : 42447 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خوزستان: «صادق خلیلیان» شامگاه شنبه (۲۸ آبان) در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری کشور، ضمن تسلیت حادثه تروریستی ایذه، مساجد را محور فعالیت‌های فرهنگی در محلات دانست و اظهار کرد: در دهه نخست انقلاب مساجد نقش بسیار اساسی داشتند و مردم برای حل مشکلات خود نیز به مساجد مراجعه می‌کردند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از ظرفیت کانون‌های مساجد بیش از پیش استفاده کرد افزود: باید سرمایه احتماعی که را افزایش دهیم و ارتباط با مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه باید نقش و کارکردهای مساجد را در نقشه راهبردی بازتعریف کنیم ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد برای توسعه امور مذهبی، فرهنگی، هنری و ... استفاده کرد ولی مقداری در این زمینه غفلت شده است.

خلیلیان با تاکید بر اعتلای کانون‌های فرهنگی در مساجد تصریح کرد: آمادگی پشتیبانی و حمایت از مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را داریم تا این ظرفیت را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه باید نقشه راهی برای اینکه به صورت راهبردی در مساجد و برخی کانون‌های مساجد ایجاد شود تا مسیر حرکت خود را روشن کنیم.

لازم به ذکر است، در این دیدار پیرامون نقش مساجد در پیشبرد امور فرهنگی و هنری بحث شد؛ همچنین کارکرد مساجد در افزایش سرمایه‌های اجتماعی نیز از مباحث مهم مطرح شده در این دیدار بود.