دولت پرچم‌دار گفتمان انقلابی است/کانون‌ها به عنوان دستیار فرهنگی امام جماعت در مسجد فعالیت دارند
دولت پرچم‌دار گفتمان انقلابي است/کانون‌ها به عنوان دستيار فرهنگي امام جماعت در مسجد فعاليت دارند
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در جلسه مشترک با تنی چند از مسئولان شهرستان شادگان؛

دولت پرچم‌دار گفتمان انقلابی است/کانون‌ها به عنوان دستیار فرهنگی امام جماعت در مسجد فعالیت دارند

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده در جلسه مشترک با تني چند از مسئولان شهرستان شادگان، با بيان اينکه دولت پرچم‌دار گفتمان انقلابي است، گفت: کانون‌هاي مساجد همواره در عرصه‌هاي فرهنگي هنري به مردم خدمت کرده و به عنوان دستيار فرهنگي امام جماعت در مسجد فعاليت دارند.
شناسه خبر : 42354 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خوزستان: حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌‎های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز شنبه 28 آبان ماه در جریان سفر به استان خوزستان، ضمن حضور در محل فرمانداری شهرستان شادگان با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی؛ فرماندار، دادستان و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد این شهرستان در جلسه‌ای مشترک دیدار و گفت وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این جلسه با بیان اینکه استان خوزستان مشاهیر بسیاری را در دل خود پرورش داده که نشان از نقش تربیتی والای مادران این خطه و برکت این خاک دارد، افزود: شادگان همچون نقاط دیگر استان خوزستان شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به افتخارات و نقش‌آ‌فرینی‌های متعدد استان خوزستان در طول تاریخ اسلام، گفت: با توجه به این جایگاه و عقبه باید در رابطه با مسایل فرهنگی شهرستان شادگان، بیش از پیش فعالیت شود و در قالب راهکار اساسی به این عرصه توجه شود.

 وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه در چند ماهی که از آغاز فعالیت‌ام در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور می‌گذرد، تلاش بر این بود تا بتوانیم نگاه تحولی را در کانون‌های مساجد گسترش دهیم، تصریح کرد: این مساله ناظر بر تقویت فعالیت‌های کانون‌ها در سراسر کشور و ارایه خدمات از سوی ستاد بر اساس نوع کارکرد کانون‌ها در سطوح و شاخص‌های مختلف بود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده ادامه داد: اساسا نگاه جزیره‌ای به  مسایل مختلف اعم از عرصه سیاسی، فرهنگی آسیب‌زا است، باید واقعیت‌ها را با تمام ابعاد بررسی و اقتضائات را مشاهده کرد؛ در این راستا باید کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه دین و فرهنگ دغدغه جدی دارد، افزود: هفته‌ای نیست که وزیر در مورد مسجد، کانون‌های مساجد، بسیج و اهمیت حضور هسته‌های سخت انقلاب در عرصه های حکمرانی سخن نگوید، گفتمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه‌‌ها قابل تقدیر است و معتقدم نگرش وی به مثابه فرصت کم‌نظیری برای فعالیت در گستره مسجد است؛ امروز دولت پرچم‌دار گفتمان انقلابی است که باید قدر آن را بدانیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در ادامه گفت: این ستاد در استان‌ها، ساختاری به عنوان شورای سیاست‌گذاری کانون‌های مساجد دارد که رؤسای این شورا ائمه جمعه هستند؛ همچنین در تمامی شهرستان‌ها شورای فرهنگ عمومی داریم که ریاست این شوراها نیز بر عهده ائمه جمعه است، این ظرفیتی است که باید از آن استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده در ادامه به فعالیت های کانون‌های مساجد کشور اشاره کرد و گفت: ما به عنوان کانون‌های فرهنگی هنری؛ همه مسجد نیستیم بلکه بخشی از مسجد ذیل مدیریت امام جماعت هستیم، به بیان دیگر کانون ها دستیار فرهنگی امام جماعت بوده و در حوزه های سرود، اکران فیلم، نمایش های آیینی و ... فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مساجد در شهرستان شادگان شناخته شده است، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری و در آینده کانون‌های بیشتری در سطح مساجد شهرستان شادگان تاسیس و فعالیت خود را آغاز کنند تا ذیل رویدادهای مختلف مسجدی در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، پژواک این فعالیت‌های مسجدی بیش از پیش شنیده شود.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در پایان ضمن محکومیت حوادث اخیر، به خانواده شهدای استان خوزستان تسلیت گفته و از خداوند طلب غفران برای این شهدا و صبر جزیل برای خانواده هایشان کرد.