کانون‌های مساجد پرچم‌دار گفتمان فعالیت فرهنگی هنری در مسجد با محور ائمه جماعات هستند
کانون‌هاي مساجد پرچم‌دار گفتمان فعاليت فرهنگي هنري در مسجد با محور ائمه جماعات هستند
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دیدار با معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه؛

کانون‌های مساجد پرچم‌دار گفتمان فعالیت فرهنگی هنری در مسجد با محور ائمه جماعات هستند

حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده، با اشاره به ماهيت و گستره کارکرد کانون‌هاي مساجد گفت: کانون‌ها پرچم‌دار گفتماني هستند که طي آن فعاليت‌هاي فرهنگي هنري با محور امام جماعت در مسجد صورت مي‌پذيرد.
شناسه خبر : 42263 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۰:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین ملانوری» معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، امروز سه‌شنبه 24 آبان ماه با حضور در ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس این ستاد دیدار و در مورد زمینه گسترش همکاری‌های مشترک به گفت وگو پرداخت.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده، با اشاره به زمینه‌سازی برای تحقق امضای تفاهم‌نامه به منظور گسترش همکاری‌های مشترک گفت: این هدف می‌تواند در قالب‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ و هنر؛ بهره‌برداری از ظرفیت‌های فضای مجازی و عرصه‌های دیگر به ثمر بنشیند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود به سامانه بچه‌های مسجد اشاره کرد و افزود: این سامانه از سال 1397 راه‌اندازی شد؛ یعنی زمانی که در مجموعه ستاد تصمیم گرفته شد تا همه کانون‌های مساجد کشور دارای شناسنامه الکترونیکی شوند؛ بنابراین کسب مجوز الکترونیکی در این سامانه برای کانون ها طراحی و تعریف شد.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ذیل این سامانه صورت می‌پذیرد، افزود: ما در نگاه و طرح تحولی که برای ستاد و مجموعه کانون های مساجد در نظر گرفته‌ایم، تعامل با نهادهای مختلف به منظور تحقق فعالیت‌های متنوع در مسجد را با مدیریت امام جماعت به عنوان یک اصل قرار داده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفتمانی را پرچم‌داری می‌کند که طی آن بچه‌ مسجدی‌ها بتوانند زیر نظر امام جماعت به عنوان مدیریت مسجد، در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت داشته باشند، بنابراین کانون‌ها به مثابه معین و دستیار امام جماعت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه باید با نگاه نخبگانی و بر اساس فعالیت‌های تعریف شده طرفین، حرکت کنیم، افزود: تحقق و اجرای برنامه‌های مشترک ذیل این نگرش صورت می‌پذیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به آمار و فراوانی کانون‌های فرهنگی هنری در سطح کشور گفت: ما کانون‌های مختلف روستایی، عشایری، شیعه و اهل سنت در سراسر ایران اسلامی داریم و با توجه به این تنوع دوره‌های آموزشی مختلفی را در سامانه LMS طراحی کرده‌ایم تا در راستای تحقق عدالت فرهنگی گام برداریم.

همچنین در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین ملانوری طی سخنانی با بیان اینکه کار ما مسجدمحور است، بیان کرد: بر این اساس روحانیونی که در قالب طرح هجرت به نقاط مختلف اعزام شدند فعالیت خود را در مسجد ارایه می‌کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ادامه داد: یکی از عرصه هایی که کانون‌ها می ‌توانند حضور فعال داشته باشند کمیته فرهنگی آموزشی مساجد است، بنابراین درخواست ما فعال شدن کانون ها در این کمیته است.

وی با بیان اینکه هدف ما تعامل با سایر مراکز با در نظر گرفتن استقلال در عرصه فعالیت‌های ذاتی‌اش است، افزود: با توجه به این مساله امیدواریم زمینه همکاری های مشترک با کانون های مساجد فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری با بیان اینکه درصدد همکاری در عرصه‌های مختلف با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هستیم، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی هنر، فراهم کردن شرایط تاسیس کانون در مساجدی که روحانی دارند، فعال کردن کانون‌‌ها در برخی مساجد که با وجود داشتن روحانی چندان فعالیت ندارند، توجه به کتابخانه های مساجد و فعال سازی کانون‌ها در انتشار محتوای مجازی حوزه، از جمله اهدافی است که امیدواریم ذیل این همکاری مشترک در آینده نزدیک میسر شود.‌