عزم مجلس حمایت از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
عزم مجلس حمايت از فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛

عزم مجلس حمایت از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

حجت‌الاسلام آقاتهراني با تاکيد بر پيوند جوانان و نوجوانان با مساجد براي جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي گفت: عزم مجلس حمايت از فعاليت کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد است.
شناسه خبر : 42247 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه پیوند جوانان و نوجوانان با مسجد آنها را از آسیب ها دور می کند، گفت: مهم است که جوانان و نوجوانان با مسجد پیوند بخورند. ما برای امور جوانان یک وزارتخانه جدا نداریم، وزارت ورزش و جوانانی هم که هست به امور جوانان نمی پردازد و فقط امور ورزش را پیگیری می کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر وزارتخانه ای داشته باشیم که به صورت جدی پیگیر مسائل جوانان و نوجوانان باشد، قطعا بسیاری از مشکلات جوانان و نوجوانان حل می شود.

وی با بیان اینکه در امور دینی و فرهنگی ضعف هایی وجود ندارد، گفت: سالیانه کمترین سهم در لایحه بودجه مربوط به فرهنگ است. در هنگام تخصیص نیز از فرهنگ می زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام گفت: عزم ما حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد است اما چون بودجه بخش فرهنگ کم است پس دست ما نیز بسته است اما در جلساتی با معاون اول رییس جمهور بودجه و اعتبارات بخش فرهنگ را مورد تاکید قرار دادیم.

وی تصریح کرد: باید در لایحه ای که دولت تحت عنوان بودجه سالیانه به مجلس ارایه می دهد اهمیت بخش فرهنگ به اندازه نام و تاثیر آن باشد.