رویکرد مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۲ افزایش اعتبارات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور باشد
رويکرد مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۲ افزايش اعتبارات کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور باشد
عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

رویکرد مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۲ افزایش اعتبارات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور باشد

عضو هيئت رييسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به نقش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در مقابله با ناتوي فرهنگي دشمن گفت: رويکرد مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۲ افزايش اعتبارات کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور باشد.
شناسه خبر : 42220 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۰:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي (فهما) ، محمدرضا احمدي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري شبستان در مورد پيوند جوانان، دانش آموزان و نوجوانان با مساجد گفت: جوانان ما جواناني مسجد دوست و دين مدار هستند. اولين عاملي که باعث مي شود پيوند ميان جوانان ما با مساجد تقويت شود، خانواده است چرا که فرزندان ما در فضاي خانه تربيت مي شوند و با رويکرد ديني نسبت به مسايل اعتقادي رغبت نشان مي دهند. بعد از محيط خانواده فضاي مدرسه است که مي تواند پيوند دانش آموزان با مساجد را تقويت کند. متاسفانه در برخي از مساجد حتي نماز جماعت برگزار نمي شود و مکاني را که براي برگزاري نماز جماعت در نظر گرفته اند به دليل کمبود کلاس به عنوان کلاس درس مورد استفاده قرار مي دهند.

 

عضو هيئت رييسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: نگاه نظام تعليم و تربيت به فضاهاي ديني همانند مساجد بايد مقداري تغيير کند. ما اگر نتوانيم پيوند دانش آموزان با مساجد را تقويت کنيم، قطعا در تمامي امور آسيب خواهيم ديد. فضاي آموزشي و تربيتي در مدرسه بايد به گونه اي باشد که دانش آموزان بعد از فراغت از مدرسه و کلاس درس به سراغ مسجد بروند.

 

وي تاکيد کرد: رسانه ها نيز در اين رابطه تاثيرگذار هستند. صدا و سيماي بايد رويکردي را در برنامه هايش نسبت به مساجد داشته باشد و اين رويکرد به گونه اي باشد که گويي همه چيز از مسجد آغاز مي شود تا بچه ها نسبت به حضور در مساجد رغبت پيدا کنند.

 

احمدي با تاکيد بر نقش ساير دستگاه ها و نهادها در اين زمينه گفت: در حال حاضر کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور با امکانات کمي که در اختيار دارند، توانسته اند خدمات خوبي را به دانش آموزان در مساجد ارايه دهند البته اين کانون ها گاها به دليل کمبود بودجه و اعتبارات در اجراي بسياري از برنامه ها و اهداف شان مي مانند. قطعا در بودجه امسال بايد مجلس و دولت رويکردش نسبت به تقويت کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد نسبت به سال هاي قبل متفاوت باشد چرا که شرايط جامعه ايجاب مي کند که ما با تقويت اين کانون ها نسبت به جلوگيري از ناتوي فرهنگي دشمن اقدام کنيم.

 

عضو هيئت رييسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: خوشبختانه کانون هاي فرهنگي و هنری مساجد با همين امکانات کم برنامه هاي تفريحي و ترغيبي بسياري را براي جذب جوانان در مساجد دارند. اولويت ما در حال حاضر بايد پيوند جوانان با فضاهاي ديني و مذهبي باشد و در اين رابطه براي تقويت اين نهادها از هيچ تلاشي دريغ نکنيم.