چهار کانون فرهنگی هنری در مساجد اهل سنت شهرستان رضوانشهر افتتاح شد
چهار کانون فرهنگي هنري در مساجد اهل سنت شهرستان رضوانشهر افتتاح شد

چهار کانون فرهنگی هنری در مساجد اهل سنت شهرستان رضوانشهر افتتاح شد

با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان گيلان و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رضوانشهر؛ چهار کانون فرهنگي هنري در مساجد اهل سنت اين شهرستان افتتاح شد.
شناسه خبر : 42097 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي ( فهما) از استان گيلان، ۴ باب کانون فرهنگي هنري در مساجد  اهل تسنن رضوانشهر با حضور مردم برگزار شد.

در اين مراسم که با حضور حجت الاسلام« رضا حاجتي» مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گيلان و «مجيد شافعي» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رضوانشهر برگزار شد، کانون «شهداي حوريان» در مسجد شهداي حوريان دهستان ديناچال پره سر، کانون «شهداي چران» در مسجد پيراسدالله چران روستاي کوهستان ديناچال رضوانشهر، کانون «شهداي رودکنار» در مسجد انصار الحسين(ع) پره سر و کانون «شهداي اورماملال» در مسجد جامع اورماملال بخش خوشابر افتتاح و به بهره برداري رسيد.

حجت الاسلام حاجتی در آیین افتتاح این کانون‌ها طی سخنانی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی  هنری مساجد کشور به‌منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، فعالیت دارند، بیان کرد: کانون ها با هدف توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی فعالیت می کنند.

 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به رسالت کانون‌های مساجد در راستای تحقق منویات امام(ره) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور اظهارکرد: کانون‌های مساجد نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی دارند و باید در این راستا جهادی حرکت کنند.


 
وی با اشاره به محسوس بودن خلاءهای فرهنگی با توجه به وقایع اخیر افزود: کانون‌های مساجد رسالت خطیری در پرورش کادر هنرمند انقلابی برای توسعه کشور دارند، گرچه در گذشته فعالیت‌هایی صورت گرفته، اما نیازمند تلاش بیشتر اصحاب مسجد و متولیان فرهنگی در این زمینه هستیم.


 
حجت الاسلام حاجتی با تاکید بر پویایی مساجد و استمرار فعالیت‌ها در این اماکن مقدس تصریح کرد: همه اقشار جامعه از هر گروه سنی باید در مساجد فعالیت کنند تا به مسجد طراز اسلامی دست یابیم.

وی با اشاره به نقش سوم زن در تعبیرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: معظم له فرمودند: «زن اسلامی، نه شرقی است و نه غربی؛ زن شرقی محصور در خانه است و فعالیت اجتماعی ندارد و زن غربی رها از خانواده بوده و پیوندی با آن ندارد، اما زن مسلمان هم بنیان خانواده را حفظ می‌کند و هم در امور اجتماعی مشارکت دارد»، با توجه به این مساله باید در جامعه امروز نقش سوم زن را تقویت کنیم، ما در جای جای کشور زنانی داریم که تاثیرات عظیمی در جریان هدایت اجتماع داشته‌اند و امروز نیازمند روایت این نقش‌ها هستیم.


 

حجت الاسلام حاجتی در ادامه هویت کانون‌های فرهنگی هنری را کارکردی و قطعه تکمیل کننده مدیریت مسجد دانست و تصریح کرد: کانون‌ها دستیار فرهنگی هنری امام جماعت و مدیریت مسجد هستند و باید به این هویت خویش برسند.
 
وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری به واسطه هنر و جذابیتی که دارند، می‌توانند مسجد را به مکانی جذاب تبدیل کنند تا همه اقشار جذب آن شوند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در پایان تاکید کرد: امروز به مسجدی نیاز داریم که محور همه فعالیت‌های اجتماعی و مرکز رسیدگی به مشکلات محل باشد.