مسجدی که بچه‌های دیار حاج‌قاسم را با شهدا رفیق کرده است
مسجدی که بچه‌های دیار حاج‌قاسم را با شهدا رفیق کرده است

مسجدی که بچه‌های دیار حاج‌قاسم را با شهدا رفیق کرده است

مسجد آیت‌الله میلانی در شهرستان راور کرمان، به همت امام جهادگر خود توانسته بچه‌ها و دانش‌آموزان را در اجرای طرح‌های فرهنگی، ورزشی و جهادی فعال کند؛ اجرای طرح «جشن تولد شهدا»، کسب رتبه‌های کشوری در جشنواره‌ها و محرومیت‌زدایی خروجی این فعالیت‌ها است.
شناسه خبر : 1230275 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۲

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «رسول نخعی‌نژاد»، امام مسجد «آیت‌الله میلانی» در شهرستان راورِ استان کرمان است که توانسته مسجد را به محور خدمت‌رسانی به مردم در زمینه های مختلف تبدیل کند.

 

 

 

 

کسب رتبه برتر کشوری توسط کانون معراج

کانون فرهنگی هنریِ «معراج» مسجد آیت‌الله میلانی، نیز که از سال ۸۶ شروع به فعالیت کرده، با حضور نخعی‌نژاد ویژه‌تر کار می کند تا جایی که رتبه برتر کشوری را از آنِ خود کرد.

علاوه بر این، گروه سرود معراج مسجد نیز با رتبه دوم کشوری در این مسجد فعالیت می‌کند. حجت الاسلام نخعی‌نژاد با کمک گرفتن از نوجوانان این گروه سرود و نیز گروه جهادی مسجد، مجری طرح های موفق و کارآمد در محله شده است.

 

 

 

 

به همت این روحانی، برنامه های متنوع در ایام تابستان و غیرتابستان برای دختران و پسران محله در مسجد آیت‌الله میلانی طراحی و اجرا می شود، طرح هایی که توانسته کودکان و نوجوانان بسیاری را جذب مسجد کند.

برگزاری کلاس های قرآنی، آموزشی، ورزشی و هنری برای 70 نفر از دختران در سه رده سنی، دیگر فعالیت مسجد آیت‌الله میلانی و کانون معراج است که با همت امام مسجد انجام می شود.

 

جذب کودکان و نوجوانان به خانه قرآن

فعالیت خانه قرآن در مسجد آیت‌الله میلانی، نیز از دیگر عوامل گرد هم آوردن کودکان و نوجوانان است، چنان که کلاس های قرآنی مسجد با استقبال بالا و حضور پرشور به ویژه از جمع دانش‌آموزان برگزار می شود.

 

راه اندازی مدرسه فوتبال برای بچه های مسجد

حجت‌الاسلام نخعی نژاد به منظور رشد توامان روحی و جسمی بچه های مسجد، باشگاهی فرهنگی ورزشی را نزدیک مسجد اجاره کرده است؛ وی در این باره می گوید: توانسته ایم در این باشگاه مدرسه فوتبال را فعال کنیم که بیش از ۱۰۰ دانش آموز در آن شرکت دارند. علاوه بر این، در مسجد نیز فضایی ایجاد شده تا بچه های مسجد هم از پسران و هم از دختران ورزش‌های رزمی را آموزش ببینند.

 

 

 

 

برگزاری جشن تولد برای شهدا

اقدامات این روحانی به همین جا ختم نمی‌شود، وی هفت ماهی است که طرح «جشن تولد برای شهدای شهرستان» را هر پنجشنبه با کمک گروه فرهنگی «شوق پرواز» اجرا می‌کند. در این طرح با هماهنگی خانواده شهدا، هر هفته بر سر مزار یک شهید حاضر شده و برنامه اجرا می‌کنند؛ این طرح که با هدف آشنایی نسل امروز با فرهنگ شهادت و ایثار اجرا می‌شود تا کنون نتایج مثبتی داشته چنان که هر یک از بچه های مسجد رفیقی را از میان شهدا برای خود انتخاب کرده و با وی مانوس شده اند.

در پرتوی همین حضور، طرح روایتگری دفاع مقدس نیز با همکاری پایگاه های فرهنگی مسجد و بسیج خواهران نیز در مدارس اجرا شده و توانسته ارتباط موثری را با دانش‌آموزان برقرار کند.

 

 

 

 

 

 

اجرای طرح امین در مدارس متوسطه دوم

علاوه بر این، امام مسجد آیت‌الله میلانی شهرستان راور، از مجریان طرح «امین» در مدارس متوسطه دوم است، و در مدارس حضوری مستمر دارد، وی در این باره می‌گوید: نوجوانانی که در مسجد آیت الله میلانی حضور دارند در مدارس نیز بسیار فعال هستند و در سایه انس با مسجد، صفر تا صد امور فرهنگی مدرسه خود را اجرا می‌کنند.

 

به همت امام مسجد آیت‌الله میلانی و همکاری امام جمعه شهرستان راور، طرح حضور جمعی روحانیون در مدارس برای ایجاد حلقه معرفتی و دورهمی و پاسخ به شبهات در مدارس در حال اجرا است؛ بدین ترتیب هر یک از این روحانیون در یک کلاس حاضر می‌شوند و امام جمعه نیز با معلمان جلسه‌ای تشکیل می‌دهد تا از این طریق مشکلات و شبهات مطرح را پاسخ دهند و تا جای ممکن آنها را حل کنند.

 

برکات فعالیت گروه جهادی «محبان صاحب الامر(عج)»

فعالیت های جهادی نیز 10 سال است در مسجد آیت‌الله میلانی انجام می شود؛ گروه جهادی «محبان صاحب الامر(عج)» نیز همزمان با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تاسیس و فعال شد؛ ساخت بیش از ۳۰ سرویس بهداشتی برای نیازمندان، لوله کشی آب منازل، تهیه و توزیع بسته های معیشتی در ایام کرونا و غیر کرونا، پخت و توزیع غذای گرم برای نیاز مندان در ایام ولادت و شهادت ائمه علیهم‌السلام و ... از اقدامات این گروه جهادی و فعال مسجدی است؛ هزینه های گروه جهادی توسط مردم و یا اعضای گروه تأمین می‌شود.

اعضای گروه جهادی «محبان صاحب‌الامر(عج)» از همه اقشار و سنین هستند، همین خصیصه باعث شده کمیته امداد امام خمینی(ره) در اجرای طرح های خود از این گروه کمک بگیرد.

 

 

 

این گزارش می افزاید: حجت‌الاسلام نخعی‌نژاد در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و درمان آنها نیز فعالیت دارد، چنان که مسجد آیت‌الله میلانی را مجری طرح «هر مسجد، یک حقوق‌دان» کرده تا مشکلات قضایی مردم از این طریق قبل از رسیدن به دادگاه و دادسرا برطرف شود؛ جلسات متعدد با فرهنگی اجتماعی سپاه و قوه قضاییه و درخواست تامین کارشناس برای حضور در مسجد نیز در این راستا برگزار شده است.

وی در پایان خاطرنشان می کند: با همدلی بین مسجد، پایگاه فرهنگی، پایگاه بسیج خواهران، گروه جهادی و بنیاد نیکوکاری توانسته ایم، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

 

پایان پیام/ 9