اجرای برنامه های متنوع متناسب با فرهنگ منطقه رمشک
اجرای برنامه های متنوع متناسب با فرهنگ منطقه رمشک

اجرای برنامه های متنوع متناسب با فرهنگ منطقه رمشک

بهرام مسلمی مهنی گفت: با توجه به شرایط شهررمشک در نظر داریم برنامه های متنوع متناسب با فرهنگ این منطقه برگزار کنیم.
شناسه خبر : 1230243 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سفر به رمشک با امام جمعه اهل سنت این شهر دیدار و گفتگو کرد.

 

«بهرام مسلمی مهنی» در سفر به رمشک، گفت: با توجه به شرایط این شهر در نظر داریم برنامه های متنوع متناسب با فرهنگ این منطقه برگزار کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که برای تحقق این مهم اشتراکات منطقه مدنظر است، افزود: قصد داریم با وحدت و همدلی با مولوی این شهر برنامه های فرهنگی و هنری اجرا کنیم.

 

وی با تاکید بر این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به دنبال ارائه خدمات فرهنگی در دورترین نقاط است، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن هویت ایرانی و تمدن کهن منطقه، برنامه هایی همچون پیامبر مهربانی، آسیب های اجتماعی و فضای مجازی و غیره برگزار می‌شود.

 

مسلمی مهنی قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) را از عوامل وحدت مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: رمشک در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیت هایی دارد که باید دیده شده و سنت های بومی این منطقه احیا شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که قصد داریم برنامه هایی را با محوریت ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی و استفاده از آداب، رسوم و هنرمندان بومی در این منطقه دنبال کنیم، گفت: همچنین در کنار این برنامه ها از حافظان و فعالان قرآنی تجلیل می شود.

 

وی تهیه مستند رمشک را در راستای معرفی ظرفیت های مختلف مورد تاکید قرار داد و افزود: ساخت مستند رمشک در حوزه فعالیت های قرآنی، هنری، فرهنگی و موسیقی  برای معرفی جوانان مستعد مد نظر است.

 

مسلمی مهنی از  برگزاری جشنواره کودک و نوجوان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، دفتر امام جمعه اهل سنت و آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: این برنامه نیز در آینده نزدیک برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با ابراز خرسندی از تعامل سازنده امام جمعه اهل سنت رمشک در اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی، ابراز کرد: سهم مردم رمشک از اعتبارات فرهنگی با تعامل امام جمعه اهل سنت رمشک محقق می شود.

 

وی عدالت فرهنگی را مستلزم همدلی دانست و افزود: به زودی ‌شاهد بهار فرهنگی در این منطقه خواهیم بود.

 

یادگیری و آموزش قرآن کریم باید از مدارس آغاز شود

 

مولوی «حسن رمشکی» در این نشست، فرهنگ سازی آموزش قرآن کریم را در مدارس خواستار شد و گفت: یادگیری و آموزش قرآن باید از مدارس شروع شود.

 

امام جمعه اهل سنت رمشک ضمن تشکر از همکاری و نگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به  مردم رمشک، بیان کرد: تاکنون دومین بار است که مسئولان فرهنگی جنوب به این منطقه سفر کرده اند که جای بسی خوشحالی دارد این در حالی است که قبل از شما هیچ مسئولی به منطقه ما سر نزده بود.

 

وی تجلیل از حافظان قرآنی را برای ترویج فعالیت های قرآنی خواستار شد و خاطرنشان کرد: اجرای مسابقات قرآنی دانش آموزی موجب ترغیب و تشویق نوجوانان در این زمینه می شود.

 

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت وحدت و همدلی 

 

«عیسی سلیمانی» در این نشست، بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت وحدت و همدلی تاکید کرد و گفت: شبی در محضر قرآن، جشنواره کودکان و ... در  دهه اول آذرماه با همکاری دفتر امام جمعه اهل سنت رمشک برگزار می شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه استفاده از ظرفیت های بومی را  نیز از دیگر اولویت های فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری بر اساس ظرفیت های بومی برنامه ریزی و اجرا می شود.

پایان پیام/ 586