امروز وقت جهاد تبیین است/ ما زن را به هجرت و شهادت می‌شناسیم
امروز وقت جهاد تبیین است/ ما زن را به هجرت و شهادت می‌شناسیم

امروز وقت جهاد تبیین است/ ما زن را به هجرت و شهادت می‌شناسیم

اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی در مسجد ارک برگزار و طی آن بر ضرورت جهاد تبیین تاکید شد؛ مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی درباره نحوه پاسخگویی به اغتشاشات اخیر از بخش‌های این اجتماع با حضور پرشور مردم بود.
شناسه خبر : 1230201 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۵۶

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، تجمع بزرگ هیئت های مذهبی در بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام، امشب، (دوشنبه، ۱۶ آبان ماه) در مسجد ارک تهران برگزار شد. حضور گروه های مختلف مردم به ویژه نسل جوان در این مراسم که با محکوم کردن اغتشاشات اخیر در کشور همراه بود از نقاط عطف این تجمع به شمار می رفت.

 

 

 

 

بنابر این گزارش، حاج «حسین سازور»، ذاکر اهل بیت(ع) در این تجمع با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که از مأذنه های آن نام امیرالمومنین علی علیه السلام پخش می شود، گفت: ایران تنها کشوری است که در طول سال و در جای جای آن نام حضرت سیدالشهدا علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بلند می شود.

 

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه ما نسبت به دین وظیفه داریم، تصریح کرد: آن وقتی که دین خدا مورد تهاجم قرار می گیرد همه باید عمل کنند و بی تفاوتی جزای بدی به دنبال دارد. سازور در ادامه در مصائب حضرت علی اصغر علیه السلام مرثیه خوانی کرد.

 

 

 
بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی کرمی» در ادامه این مراسم با اشاره به سخنان یکی از چهره های اهل سنت درباره برگزاری رفراندوم، گفت:‌ فرض کنید ۹۹ درصد مردم از حکومت اسلامی ناراضی هستند، آیا حاکمان اجازه دارند رفراندوم برگزار کنند؟ خیر. امیرالمومنین علیه السلام ۲۵ سال از همه مناصب سیاسی دوری کردند زیرا مردم به ایشان مراجعه نکردند. پیامبر(ص) فرمودند: ای علی! اگر مردم دور تو جمع نشدند و طواف نکردند، برای رسیدن به حقت، شمشیر نزن.
 
 
 
 
 
 
 

این خطیب دینی گفت: وقتی شرایط بسیار سخت شد مردم اجتماع کردند به طوری که تاریخ سراغ ندارد، و خواستار به قدرت رسیدن امیرالمومنین علیه السلام شدند. حضرت علی(ع) فرمودند: شرایطی دارم که در آن، عدالت محور حکومت است. امیرالمومنین علیه السلام نسبت به پذیرش حکومت اکراه داشتند ولی با دیدن شرایط بسیار سخت موجود در جامعه اسلامی، پذیرفتند.


وی افزود: ایستادن مقابل ظلم و بی عدالتی، سختی و زحمت دارد. در چنین شرایطی امیرالمومنین علیه السلام با افراد فاسد می جنگید. اینجا دیگر نیازی به نام رفراندوم نداریم.
 
 
 

 

 

حجت الاسلام کرمی در ادامه با بیان اینکه امیرالمومنین علیه السلام ابتدا دست به شمشیر نمی برد و تبیین و صحبت می کرد، افزود: اما اگر کسی پس از طی این مراحل و اتمام حجت، باز در برابر حکومت اسلامی می ایستاد، با شدت با آنان برخورد می کرد.

 

این خطیب دینی ادامه داد: امیرالمومنین علیه السلام ابتدا مالک اشتر را می فرستاد و گفت و گو و تحقیق می کرد، ولی وقتی طرف مقابل و دشمنان حق را نمی‌پذیرفت با آنان برخورد می کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: قوه قضاییه ما در سخت ترین پیچ تاریخی است. باید این فتنه در نطفه خاموش می شد. قرآن می گوید در برابر اغتشاش گران و کسانی که در برابر دین خدا ایستاده اند، جای مماشات و جای اغماض نیست. باید قاتلین شهید علی وردی در همان محل شهادت وی مجازات شوند. اهمال کردن در این شرایط درست نیست.

 

 

 

حجت الاسلام کرمی در ادامه با بیان اینکه اکنون وقت جهاد تبیین است، گفت: مقام معظم رهبری چندین بار درباره اقتصاد مقاومتی سخن می گفتند و اگر توجه کافی می شد الآن عده ای به خود اجاره نمی دادند به بهانه مشکلات اقتصادی مردم، این کارها را انجام دهند.

 

وی تاکید کرد: امروز فضای مجازی قتلگاه جوانان ما است. کسانی که حق را می بینند و سکوت می کنند مسئول هستند. اگر جهاد تبیین می کردیم جوانان ما دچار شک نمی شدند.

 

حجت الاسلام کرمی در ادامه با اشاره به حوادث صدر اسلام، بیان کرد: کسانی که در نظام اسلامی به جایی رسیدند و سلبریتی شدند، چگونه چنین کارهایی می کنند.

 

وی با طرح این سوال که امروز چه کسی محبوب ترین افراد نزد امام زمان علیه السلام است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: عزیزترین افراد نزد اهل بیت علیهم السلام کسانی بودند که روشنگری می کردند. کسی که تکلیف امر به معروفش بر زمین نمی ماند، نیز نزد امیرالمومنین علی (ع) محبوب بود.

 

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: ما در تبیین کوتاهی کرده ایم، اگر وظیفه تبلیغ را به درستی به ویژه در فضای مجازی انجام دهیم وضعیت اینگونه نمی شد.

 

وی تاکید کرد: فتنه هویت اشخاص را مشخص می کند و به ما نشان می دهد چقدر دین‌دار هستیم؟ فتنه به ما نشان می دهد با خودمان چند، چند هستیم؟ اگر فتنه سال های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ نبود ما هنوز خیلی ها را نمی شناختیم.

 

 

در پی این سخنان، شعارهایی همچون «خون شهیدان ما از رگ خون خدا است/خون عزیزان ما هدیه به آن سر جدا است»، «لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین(ع) است»، «مگر ملت بمیرد علی تنها بماند» و «حافظ این انقلاب کریم اهل بیت(ع) است» توسط حاضران در فضای مسجد ارک طنین انداز شد.

 

به گزارش شبستان، حاج «منصور ارضی» نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه زن به جایی می رسد که برای ابقای دین خدا هجرت می کند و بعد از آن به شهادت می رسد، گفت: ما این را فهمیدیم، زن یعنی هجرت و شهادت. ما این را از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها یاد گرفتیم.
 
 
بنا بر این گزارش، حضور بانوان نیز در این مراسم پر رنگ بود به طوری که در سرمای میانه فصل پاییز، خواهران متدین و انقلابی خود را به مسجد ارک رسانده بودند تا ضمن گرامیداشت نام شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام، اقدامات آشوبگرانه در کشور را که در ظاهر به اسم زن، صورت می گیرد، محکوم کنند.
 
 
 
 
 
 
مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت(ع) پایان بخش این مراسم نورانی بود.
 
 
 

 

 

پایان پیام/ 397