جلسه هماهنگی «همایش نقش آفرینی مساجد در جهاد تبیین» در شیراز برگزار شد
جلسه هماهنگي «همايش نقش آفريني مساجد در جهاد تبيين» در شيراز برگزار شد

جلسه هماهنگی «همایش نقش آفرینی مساجد در جهاد تبیین» در شیراز برگزار شد

به ميزباني ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس و از سوي مرکز رسيدگي به امور مساجد اين استان؛ جلسه هماهنگي همايش «نقش آفريني مساجد در جهاد تبيين» برگزار شد.
شناسه خبر : 41982 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، در راستای تحقق منویات رهبری و به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان جلسه هماهنگی همایش نقش آفرینی مساجد در جهاد تبیین برگزار شد.


براساس این گزارش، حجت الاسلام «حسین امیدی» در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری با توجه به اقتضائات زمان، شرایط روز و نیاز ها در فرمایشات حکیمانه خود بحث جهاد تبیین را مطرح فرموده اند و لازم است که در همه اقشار مختلف این امر دنبال شود.


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس ضمن تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت جهاد تبیین ویژه ارکان مسجد، خاطرنشان کرد: در این راستا همایش نقش آفرینی مساجد در جهاد تبیین با هدف تحقق منویات رهبری با حضور ائمه جماعات، ارکان مسجد، مبلغین و مبلغه ها با همکاری نهاد های فرهنگی و مذهبی، شهرداری، سپاه فجر، بسیج مساجد و محلات و حوزه علمیه برگزار خواهد شد.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: در این همایش در خصوص حوادث اخیر و به ویژه حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز روشنگری و سخنرانی خواهد شد.


در جهاد تبیین خطاب مقام معظم رهبری به همه اقشار است
همچنین، حجت الاسلام «حسن قانع» نیز در اینج جلسه با بیان اینکه توانمندسازی ارکان مسجد یکی از دغدغه های جدی است، اظهار داشت: در این راستا برنامه هایی نیز اجرا شده است و در حال پیگیری نیز است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه جهاد تبیین یک رویکرد است و برنامه نیست، خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین خطاب مقام معظم رهبری به همه اقشار است و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید به جهاد تبیین بپردازد و مثل یک روح انفسی باید به مجموعه کار ها و رویکرد ها اضافه شود.


وی افزود: تاکنون در فضای جهاد تبیین به مفهوم و ضرورت ها بیشتر پرداخته شده است و لازم است که جلسه های کارگاهی با توجه به زیست بوم مسجد برنامه ریزی و اجرا شود تا بازدهی بیشتر داشته باشد.


این گزارش می افزاید: در این جلسه با حضور «عباس رضایی»، معاون بسیج مساجد و محلات و حجت الاسلام «عبدالخالق بهرامی نسب»، معاون بسیج طلاب سپاه فجر، «احمدرضا شتابی»، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، «سمیه امیری فرد»، معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س)، حجت الاسلام «عبدالرحیم مویدی»، معاون تبلیع حوزه علمیه و «مصطفی دهقانی» از شهرداری شیراز در خصوص برگزاری هرچه موثرتر و باشکوه تر این همایش بحث و تبادل نظر شد.