مروری بر فعالیت‌های اعضای کانون‌های مساجد در روز 13 آبان/از تولید و اجرای سرود تا برگزاری پویش‌ها و مسابقات متنوع فرهنگی
مروري بر فعاليت‌هاي اعضاي کانون‌هاي مساجد در روز 13 آبان/از توليد و اجراي سرود تا برگزاري پويش‌ها و مسابقات متنوع فرهنگي

مروری بر فعالیت‌های اعضای کانون‌های مساجد در روز 13 آبان/از تولید و اجرای سرود تا برگزاری پویش‌ها و مسابقات متنوع فرهنگی

اعضاي کانون‌هاي مساجد سراسر کشور به مناسبت 13 آبان، پويش‌ها و مسابقات متنوع فرهنگي را تدارک ديده و برگزار کردند؛ همچنين توليد و اجراي سرود توسط بچه‌هاي مسجد رويکرد ديگري بود که علاوه بر اجرا در طول مسير راهپيمايي، در شبکه‌هاي استاني نيز به صورت زنده پخش شد.
شناسه خبر : 41970 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با فرا رسیدن 13 آبان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، پا به پای اقشار مختلف مردم از سراسر میهن اسلامی در راهپیمایی این روز شرکت کرده و بار دیگر همبستگی ملت ایران و انزجار مردم از استکبار را به تصویر کشیدند.

بر پایه این گزارش: به مناسبت روز 13 آبان بسیاری از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدام به تولید سرود و اجرای آن در شبکه‌های استانی و همچنین اجرا حین راهپیمایی کردند؛ علاوه بر این برگزاری مسابقات و پویش‌های مختلف و انتشار بروشورهای مرتبط با این ایام از دیگر برنامه‌های بچه‌های مسجد بود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

اجرای زنده گروه سرود کانون بقیه‌الله(عج) لشتغان بندرخمیر از شبکه  استانی سیمای مرکز خلیج فارس
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان هرمزگان: برنامه «گاه‌گمون» در آستانه روز دانش‌آموز میزبان گروه سرود 15 نفره کانون فرهنگی هنری بقیه‌الله (عج) لشتغان شد.
اعضای این گروه سرود با اجرای سرودی با مضامین دینی و انقلابی، روز دانش‌آموز را گرامی داشتند.

گرامیداشت روز دانش‌آموز با محورپویش # برای_آرتین و گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خراسان شمالی: مراسم نکوداشت روز دانش آموز با محوریت پویش #برای_آرتین و محکومیت اغتشاشات و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز و شهادت دانش‌آموزان در این حادثه تروریستی، به همت کانون فرهنگی هنری عاشورا بام اسفراین  برگزار شد.

بر پایه این گزارش: مراسم با حضور تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی  و همچنین جمعی از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، سه آموزشگاه، سه مدرسه از جمله شهید منتظری، محبوبه و حضرت معصومه(س) برگزار شد و دانش‌آموزان با پلاکاردهایی نوشته شده #برای_آرتین، اغتشاشات و حادثه تروریستی حمله مسلحانه به نمازگزاران و زائران حرم حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز را محکوم کردند.


اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دانش آموزان حاضر، اجرای دکلمه به یاد شهدای دانش آموز و با عنوان «برای آرتین»، مداحی در یادبود شهدای حرم شاهچراغ از جمله دیگر بخش های این برنامه بود.

مروری بر فعالیت های کانون شهدا مصلی فرح آباد در 13 آبان/از نامه‌ای به آرتین تا برپایی نمایشگاه آثارهنری دانش آموزان

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان مازندران: کانون فرهنگی هنری شهدا مصلی فرح آباد به مناسبت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز برنامه های متنوعی نظیر نامه ای به آرتین، دلنوشته به سه شهید دانش آموز شاهچراغ، برپایی نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان و شرکت در راهپیمایی این روز یوم الله را تدارک دید.


«نجیبه رضایی» در مورد برنامه‌های این کانون به به مناسبت 13 آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: راهپیمایی بزرگ روز ۱۳ آبان از ساعت 10 و 30 دقیقه از مسجد امم حسن مجتبی(ع) (شاه عباسی) تا مصلی شهر فرح آباد آغاز شد و مسابقاتی با عنوان «دلنوشته به سه شهید دانش‌آموز شاهچراغ»، «نامه ای به آرتین»، عکاسی برتر برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مصلی فرح آباد افزود: همچنین برپایی ایستگاه صلواتی و نمایشگاه آثار هنری دانش آموزان از برنامه های دیگر این کانون بود که با 910 عضو، علاوه بر برگزاری برنامه‌های متنوع در مناسبت های ملی و مذهبی اهتمام ویژه به پرورش نیروهای متعهد و مسجدی دارد.

اجرای گروه سرود «نسل ظهور» کانون مصلی سمنان در راهپیمایی 13 آبان


هاشم مشیری در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان سمنان، خبر از اجرای گروه سرود نسل ظهور متشکل از اعضای نوجوان کانون فرهنگی هنری مصلی در مسیر راهپیمایی 13 آبان در سمنان داد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان ماه از میدان امام رضا (ع) به سمت مصلی نماز جمعه سمنان برگزار شد، تصریح کرد: گروه سرود کانون مصلی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، قرارگاه فرهنگی لاله‌های زهرایی و موسسه طلایه‌داران آفتاب در طول مسیر به اجرای سرود پرداختند.

رونمایی از نماهنگ «قرار فردا» با اجرای گروه سرود نسیم صبای شهرستان لردگان به مناسبت 13 آبان

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان چهار محال و بختیاری: نماهنگ «قرار فردا» با اجرای زیبای گروه سرود نسیم صبای شهرستان لردگان، به مناسبت روز 13 آبان آماده بهره برداری شد.

ابیات این نماهنگ سروده ای از «محمدمهدی سیار» بود که با آهنگسازی و تنظیم «سیدمحمد میرزمانی»، تهیه کنندگی «حسن مجیدی» به مدت 3 دقیقه، به همت بچه های مسجد در واحد شعر و موسیقی شبکه جهانبین، صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری تهیه و آماده بهره برداری در شبکه های استانی و سراسری شد.

گفتنی است «قرار فردا» ویژه مناسبت سیزدهم آبان، روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انزجار مردم اسلامی از شیطان بزرگ را با ندای مرگ بر آمریکا، فریاد می‌زند.

اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری «هاتف» تبریز در مسیر راهیپمایی

 گروه سرود کانون فرهنگی هنری «هاتف» تبریز نیز هم‌نوا با دیگر گروه های هنری در ایستگاه مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی حضور یافت و به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال حاضران مواجه شد.

گروه سرود مسجدی  «نسیم ولایت»  با 8 اجرای تلویزیونی زنده، یاد شهدای دانش آموز را گرامی داشتند

گروه سرود "نسیم ولایت" کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج)  بجنورد، به مناسبت روز دانش آموز، با اجرای 8 سرود و چند شب پیاپی حضور در برنامه زنده  تلویزیونی شب های اترک، 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز روز دانش آموز را نکوداشتند و نغمه سرایی کردند.

«علی پولادی خراشا»، مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج)  مسجد حضرت قائم آل محمد(عج) گفت: با توجه به استقبال از اجراهای این گروه سرود، طی شبهای اخیر نوجوانان هنرمند این مسجد به طور پیاپی در استودیوی برنامه زنده تلویزیونی شبهای اترک حاضر شدند و به  یاد شهدای دانش آموز بویژه شهیدان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را8 اجرا داشتند.

برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتسال کانون‌های مساجد ارومیه به مناسبت روز دانش‌آموز

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان غربی: اولین دوره از مسابقات فوتسال، ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ارومیه تحت عنوان (جام شهدای مدافع امنیت شهید سید عباس فاطمیه) همزمان با 13آبان «روز دانش آموز»، 12 تا 13 آبان ماه در سالن3 هزار نفری شهیدان آهندوست، به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی برگزار شد.

بر پایه این گزارش: این مسابقات با همکاری و مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش جوانان استان در رده‌های سنی ۱۲ الی ۱۸ سال با حضور ۸ تیم در دو گروه برگزار شد؛ ضمن اینکه این رقابت‌ها به‌صورت تک بازی و حذفی برگزار شد.

گفتنی است در این مسابقات تیم‌های کانون‌های شهرستان ارومیه از جمله ( کانون فرهنگی‌هنری موسی‌بن‌جعفر، بنت‌الهدی ،لیلةالقدر ،جواد الائمه ،فاطمه الزهرا، امام‌خمینی ره، عارف و حبیب بن مظاهر) شرکت داشتند.

 

برگزاری پویش «آرتین تنها نیست» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آذربایجان غربی

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان غربی: پویش دلنوشته‌ «آرتین تنها نیست» با هدف بزرگداشت شهدای حرم حضرت احمد بن موسی (ع) و همدلی با «آرتین» کودک خردسالی که والدین و برادرش در این واقعه به شهادت رسیدند، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

این پویش با رویکرد همدلی و همدردی با خانواده «آرتین» و از سوی دیگر بررسی ماهیت و سیره شهادت برای نوجوانان و جوانان عضو در کانون های مساجد این استان طراحی شده و طی آن شرکت‌کنندگان دل‌نوشته‌های خود را در قالب یک جمله به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان تحویل و یا از طریق (شبکه اجتماعی ایتا) به شماره تماس اعلام شده ارسال کردند.