سه کانون دهستان بام میزبان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی شدند
سه کانون دهستان بام ميزبان مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي شدند

سه کانون دهستان بام میزبان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی شدند

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با حضور در سه کانون فرهنگي در منطقه دهستان بام با فعالان اين کانون ها نشست هاي هم انديشي و ارتقاء فعاليت هاي کانون برگزار کرد.
شناسه خبر : 41907 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، سه شنبه  10 آبان ماه  جاری با حضور در محل سه کانون فرهنگی هنری مسجد دو روستای بام و اسفید از فعالیت های این کانون ها بازدید کرد و نشست های هم اندیشی با ارکان مساجد آن برگزار کرد.

وی ابتدا در  کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد امام حسین (علیه السلام) روستای قرآنی بام حضور یافت و  در جریان فعالیت های انجام شده این کانون، در رویداد ملی فهما جز کانون های برتر رواق همدلی شناخته شده قرار گرفت.

مدیر ستاد فهمای استان در این بازدید صمیمانه که با برگزاری نشست فرهنگی با چند تن از حافظان  قرآنی همراه بود، توصیه هایی در قالب برنامه های ارتقاء دهنده این کانون ارائه کرد که از ان جمله می توان به برگزاری نشست های کتابخوانی و مطالعه و تحلیل طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که مجموعه مکتوب و در بردارنده مبانی ارائه شده رهبر انقلاب اسلامی طی سلسله جلسات مدون است و نیز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و جمع آوری و انتشار خاطرات شهدای منطقه را مورد توجه قرار داد.

وی پس از این نشست در محل کانون ثارالله مسجد جامع بام نیز حضور یافت و ضمن سخنانی در میان نمازگزاران  و توجه دادن آنها به اهمیت نقش مساجد و ضرورت محور قرار گرفتن آن نشستی با ارکان این مسجد برگزار کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان شمالی در ادامه  به روستای اسفید رفت و از کانون فرهنگی هنری  "اندیشه و ادب" مسجد جامع  این روستا بازدید کرد و از نزدیک به مسایل مطرح شده توسط فعالان مسجدی آن که "تاتار"، مدیر این کانون را همراهی می کردند، گوش داد و راهکارهایی از جمله توجه به کتابخوانی، معرفی رابط خواهر کانون، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را مطرح کرد.

وی همچنین اجرای طرح پالایش کتاب، که این روزها در دستور کار کتابخانه کانون های مساجد سراسر کشور قرار گرفته را نیز مورد توجه قرار داد و خواست با بررسی، کتاب های فرسوده و بلااستفاده کانون جمع آوری شود تا به ازاء آن کتاب های جدید و مورد نیاز کانون خریداری و اهدا شود.

 

پایان/