نوجوانان دهستان بام، با پویش #برای_آرتین و گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز به استقبال 13 آبان رفتند/ تجلیل از دانش آموزان قرآنی
نوجوانان دهستان بام، با پويش #براي_آرتين و گراميداشت ياد شهداي دانش آموز به استقبال 13 آبان رفتند/ تجليل از دانش آموزان قرآني
به همت کانون عاشورا اسفراین؛

نوجوانان دهستان بام، با پویش #برای_آرتین و گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز به استقبال 13 آبان رفتند/ تجلیل از دانش آموزان قرآنی

مراسم نکوداشت روز دانش آموز با محوريت پويش #براي_آرتين و محکوميت اغتشاشات و حادثه تروريستي حرم شاهچراغ شيراز و شهادت دانش آموزان در اين حادثه تروريستي، به همت کانون فرهنگي هنري عاشورا بام اسفراين برگزار شد.
شناسه خبر : 41904 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم نکوداشت روز دانش آموز، به همت کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد امام حسین (علیه السلام) بام از توابع شهرستان اسفراین، در محل خوابگاه دانش آموزی این روستا و با حضور تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی  با بخش های متنوع از جمله بصیرت آفرینی و بزرگداشت شهدای دانش آموز برگزار شد.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این برنامه ارزشمند و فرهنگی، به نقش اثرگذار دانش آموزان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و در این باره شهدای دانش آموز در برهه های مختلف انقلاب اسلامی؛ چه در روند پیروزی انقلاب، چه در دفاع از مرزها و دوران هشت سال دفاع مقدس و  چه در شرایط کنونی و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان  را به عنوان مصداقی روشن نام برد.

وی در ادامه حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) را محکوم کرد و یاد و خاطره دانش آموزان به شهادت رسیده در این حادثه جنایتکارانه را گرامی داشت.

حجت الاسلام  «مصیب علیزاده»، امام جمعه شهر صفی آباد اسفراین نیز در  این مراسم  با عنوان اینکه دانش آموزان دوبال برای رشد نیاز دارند، گفت:  یکی علم و دیگری پژوهش است که همواره در مسیر تعلیم و تربیت باید به آن توجه کرد.

وی در تکمیل مطالب فوق  با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر توجه بیشتر برروی ارایه آمارها بوده و کمیت مورد توجه بوده تا تقویت مبانی و  آرمان ها، ادامه داد: به همین دلیل  دشمن به خود جرأت جسارت و مداخله در امور داخلی را داده و سعی  کرده در جامعه اسلامی هویت زدایی کند و ارزش های اسلامی مثل حجاب وغیرت را نشانه بگیرد.

وی را ه های مقابله و مبارزه هویت زدایی دشمن  را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مسجد و قرآن کریم دانست و اظهار داشت:  دشمن می خواهد این  راه  ها را بر ما سد کند و  از ما بگیرد که لازم است هویت ها وارزش های اسلامی را در جامعه پررنگ وتقویت کنیم و دانش آموزان ما باید پیوند بین منزل، مسجد ومدرسه را در کنار هم حفظ کنند و از ظرفیت های مراکز آموزشی و فرهنگی نهایت استفاده را ببرند و با حضور در مساجد خانه های خدا را رونق ببخشند.

دانش آموزان حاضر که جمعی از مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم،  سه آموزشگاه، سه مدرسه  شهید منتظری، محبوبه و حضرت معصومه(سلام الله علیه) با پلاکاردهایی نوشته شده #برای_آرتین  اغتشاشات و حادثه تروریستی حمله مسلحانه به نمازگزاران و زائران حرم حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در شیراز را محکوم کردند.

اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط دانش آموزان حاضر، اجرای دکلمه به یاد شهدای دانش آموز و با عنوان "برای آرتین"، مداحی و مدیحه سرایی در یادبود شهدای حرم شاهچراغ از اهم برنامه های این مراسم بود.

 مراسم فوق با تقدیر از دانش آموزان فعال و قرآنی  و حافظان قرآن این منطقه پایان یافت.

 

پایان/