اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد کشور
اجراي طرح پالايش کتاب در کتابخانه‌هاي مساجد کشور
به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور صورت می‌پذیرد؛

اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد کشور

به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و همزمان با فرارسيدن هفته کتاب، طرح پالايش کتاب در کتابخانه‌هاي مساجد کشور اجرا شده و کتاب‌ها بازبيني و بروز رساني مي‌شوند.
شناسه خبر : 41849 تاریخ انتشار : ۹ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کتاب های موجود در کتابخانه مساجد بعد از سال ها استفاده نیاز به بازبینی و بروزرسانی دارند؛ برخی از کتاب های آموزشی و کمک درسی نیز به دلیل بلااستفاده بودن عملا مورد استفاده قرار نمی گیرد. 


همچنین کتاب های وزین و فاخری مطابق با نیازهای روز و متناسب فضای مسجد و کار فرهنگی چاپ شده‌اند که جای آنها در کتابخانه های مساجد خالی است؛ به همین منظور ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور قصد دارد همزمان با بزرگداشت سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ( 24 تا 30 آبان 1401 ) ، با مشارکت فعال ستاد های استانی، کتاب های فرسوده و بلااستفاده را از کتابخانه های مساجد جمع آوری و بستر تهیه و ارسال کتاب های مورد نیاز از جمله سه هزار کتاب مفید برای مخاطبان مسجدی که لیست آن برای استان ها ارسال شده است در قالب طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد کشور را فراهم کند.


گفتنی است پالایش کتاب‌های بلااستفاده و فرسوده، تزریق منابع جدید کتابخانه های بر اساس نیاز کتابخانه، صرفه جویی در هزینه‌های خرید کتاب ، بازدید و سرکشی از کتابخانه های مشارکت کننده و ... از اهداف این طرح محسوب می شود.